Dani Fernandez bijna Feyenoorder. Financier gevonden.

• Don

Dani bijna Feyenoorder

ROTTERDAM - Feyenoord hoopt de transfer van Dani Fernández binnen afzienbare tijd af te ronden. De Rotterdamse club heeft inmiddels een externe financier gevonden om de NEC-verdediger te kunnen halen, maar er dienen nog enkele details te worden afgerond.

Feyenoord kan NEC-verdediger Dani Fernández, formeel eigendom van Arsenal Kiev, alleen als huurling binnenhalen. FOTO PRO SHOTS

Fernández zelf wil graag naar Feyenoord. De Spanjaard heeft meermaals aangegeven geduld te hebben voor de wat trage onderhandelingen. Omdat de transferrechten van de spelers in bezit zijn van een Oekraïnse zakenman, is er sprake van een nogal omslachtige transfer. Fernández staat officieel op de loonlijst bij Arsenal Kiev, dat hem doorverhuurde aan NEC.

• FRDennis

Yes!

• Ferdi

nu nog een jonge keeper met doorgroeimogenlijkheden en die verkoopbaar is over aantal jaar(Velthuizen? in de deal met Hofs betrekken?)

• joop

en dan maar tiendalli erbij

• Den

Een externe financier voor een modale back van 26 jaar………. hoe diep zijn we gezakt. Als we nu zoiets deden voor een aanvaller of een keeper :-(

• Alex

dit meld voetbalzone..

Feyenoord heeft de financiering voor de transfer van Dani Fernández rond, zo meldt De Telegraaf. In eerste instantie wilde de Rotterdamse club de rechtsback huren, maar nu is een externe financier gevonden met de hulp waarvan Feyenoord een deel van de transferrechten kan overnemen van de voetbalmakelaar Dmitri Selyuk.

Advocaten leggen momenteel de laatste hand aan de juridische afronding van de deal. Omdat de transferrechten in bezit zijn van Selyuk, is er sprake van een omslachtige transfer. Fernández staat officieel op de loonlijst bij het Oekraïense Arsenal Kiev, dat hem doorverhuurde aan NEC. Selyuk is de voormalige vice-preses van Metalurg Donetsk, waar de verdediger voor hij naar NEC kwam onder contract stond.

Fernández zelf heeft al een akkoord met Feyenoord bereikt over een driejarig contract. “Feyenoord is een grote club op een hoog niveau”, vertelde 26-jarige Fernández afgelopen week. “Een van de beste clubs in Nederland. Mooie historie, fraai stadion en goede supporters. Als het mogelijk is, ga ik zeker naar Feyenoord. Ik ken de trainer en hij kent mij. Het is nu alleen de onderhandelingen afwachten.”

• Eddy

Ik vat dat ook niet zo erg nee.

• von

ik kan het ook niet helemaal volgen.

prioriteit is toch echt in de spits.

• cornelis

Ik ben nog steeds tegen. Ik sluit me aan bij de mening van Den. Waarom moeten wij een beroep doen op iemand, om de koop van een speler te financieren, als we in mijn ogen althans een betere speler in huis hebben.

Ik ben benieuwd hoe de reacties in december zijn, als we kunnen vaststellen hoe Fernandez zich in de eerste maanden van het nieuwe seizoen heeft ontwikkeld.

Ik hoop dat ik ongelijk krijg, maar ik vrees van niet.

• marcel

1 woord: miskoop!

totale mismanagement ongelooflijk!