stil in mij

• eddiecoenen

aanslag ?

de man was volledig de kluts kwijt met een swift had hij die bus echt niet

doormidden gereden

• von

in volle vaart rammen met een volle benzinetank…………schijnt een leuke fik op te leveren

is zomaar een ideetje om iets te doen.

als die mafketel het overleeft mogen ze hem wat mij betreft de rest van zijn leven opbergen.

• FR Dicky

De politie weet t ook inmiddels denk wel zoals de snor altijd zegt: “ik heb zo mijn bronnen”….

• el ahmadi

http://www.destentor.nl/multimedia/archive/01113/dader_1113614b.JPG

• Spatje

Doet dat iets af aan het feit dat hij wel een poging daartoe deed en daarmee 4 onschuldige mensen de dood in jaagt? Dus een poging die gedoemd is te mislukken is geen aanslag?

• Bloedgroep-FFFFF

Ben ik he-le-maal met je eens.

Ik zou het zelf ook niet kunnen, mijn Kon.dag werd een TV-dagje thuis.

Was wel blij te horen dat na Apeldoorn, Rotterdam wel netjes alles zou uitdoven, net als het merendeel van Ned.

Mss is A´dam juist doorgegaan, omdat er massaal feestvierders bleven,

uit angst voor teveel drank in de zon en dus korte lontjes?

Ongehoord, gewoon door te gaan, maar…dat is mijn mening!

Uit Pië-teit, aangeslagen,

ben ik vol ongeloof thuisgebleven en alle nieuws/media gevolgd.

——–

Nu even geen flauwe grapen van: Even Apeldoorn bellen. Nu erg ongepast!

• wouter

Je zou je ook kunnen afvragen waarom gaan die mensen niet uit zichzelf naar huis?

• Eddie

Spatje, dat er vandaag volop nieuws is, kan ik volledig begrijpen. Echer doelde ik op de gebeurtenissen elders in de wereld, die misschien wel erger zijn. Ik denk dat het gewoon niet zinvol is om zoveel geweld te laten zien op het nieuws, ik weet dat ik zelf kan kiezen wat ik wil zien en ik kies om daar niet naar te kijken. Ik snap de politieke belangen om bijvoorbeeld de uitzendingen van NOS- journaal betreffende het Midden - Oosten, maar wij als burger worden er niet veel wijzer van. Als je eens op jaarbasis zou gaan kijken naar wat voor leed je ziet op alleen al het journaal, dan vraag ik mijzelf af wat daar goed aan is. Het is zo gruwelijk om te beseffen dat er in Afrika honderdduizenden slachtoffers vallen door oorlogen in de afgelopen 20 jaar, terwijl wij als Westerse wereld roepen dat zoiets als de Tweede Wereldoorlog niet meer zou voorkomen…

Ach, ik wil eigenlijk niet zo'n discussie, maar zou het toch even kwijt! Excuses.

• Den

Ik denk dat de meesten het niet wisten

• Spatje

Alle leed in de wereld op je schouders nemen kan niet Eddie. Ik begrijp volledig wat je bedoel en ik ben het ook nog met je eens. Maar je kan je toch wel voorstellen dat Nederland vandaag geschokt is?

Daarentegen hou ik mezelf ook bezig met jouw vragen. Ben lid/donateur van diverse organisatie's die heel erg veel doen om het leed in met name Afrika te verzachten. Maar dat neemt allemaal niet weg dat vandaag een gek geprobeerd heeft om het voertuig met ons staatshoofd te rammen en dat dit dus wereldnieuws is. Mijn vrouw is Deense en 10 minuten na het incident was er in Denemarken al op radio en tv berichtgeving over het incident in Apeldoorn. Dit weten we aangezien mijn schoonmoeder vanmorgen aan de telefoon hing toen ze nieuws zat te kijken op de Deense tv. De beelden gaan de wereld over en ieder persagentschap doet er iets mee. De media zoekt zelf het nieuws uit, daar moeten we mee leven.