Van Bronckhorst ziet kansen volgend seizoen

• buijs

Van Bronckhorst ziet kansen volgend seizoen

Feyenoords aanvoerder Giovanni van Bronckhorst blikt zaterdag in De Telegraaf terug op het verlopen seizoen en kijkt vooruit naar de volgende competitie. Hij ziet kansen voor het huidige Feyenoord.

“Iedereen snakt naar dat nieuwe seizoen, waarin we de kans krijgen om op nul te beginnen met een nieuwe trainer en eventueel nieuwe spelers”, vertelt de routinier in het dagblad. “Natuurlijk ben ik bezorgd over de financiële situatie waarin de club verkeert. Normaal gesproken moet er wel wat gebeuren met versterking.”

Toch gelooft Gio in een goed seizoen onder de toekomstige trainer, Mario Been. “Indien er door omstandigheden toch niks of bijna niks mogelijk is, vind ik nog steeds dat we een goede spelersgroep hebben. Een groep die goed genoeg is om bij de eerste vijf te spelen, zoals Feyenoord wil”, zijn de woorden van de oud-speler van FC Barcelona.

Van Bronckhorst baseert zijn mening onder andere op de doorbraak van een aantal talenten uit de Feyenoord-jeugd. “Met de doorbraak van jongens als Wijnaldum, Fer, Biseswar en Leerdam hebben we extra mogelijkheden gekregen. Het is één van de weinige positieve punten van dit jaar geweest, dat er jonge talenten zijn doorgebroken”, weet de kapitein, die met Feyenoord waarschijnlijk nog wel een toetje krijgt in de vorm van de play-offs.

Bij een overwinning op FC Utrecht zondag plaatsen de Rotterdammers zich voor deze play-offs. En dan komt Europees voetbal plotseling weer dichtbij, weet Van Bronckhorst: “In de play-offs begint iedereen weer op nul. Je kunt niet spreken van favorieten. Het gaat om de onderlinge krachtsverhoudingen, maar het is een feit dat de onderlinge sfeer goed is bij ons en het vertrouwen groot.”

• Milo

Mocht Feyenoord de play-offs halen. En die kans is gewoon heel erg groot. Dan zie ik ze wel als de grote favoriet, om deze te winnen.

• Nicol

dit riedeltje hoor ik elk jaar…

'volgend jaar wordt het beter….'

eerst zien, dan geloven…..

• patrick

2 redelijke linker cv waar je er maar 1 van kan opstellen, een goeie linksback als hij gemotiveerd is temiste , een sterk middenveld maar wel veel hetzelfde type , wijnaldum,el ahmadi,landzaat fer zijn prima,maar je kan er maar 2 van opstellen, op links is gio de enige linkspoot met bisseswar , en als je met makaay/tomasson het seizoen in gaat, ga je vele wedstrijden zonder deze snel geblesseerde spitsen tegemoet . dus heren sponsors,gaarne een keeper (didulica) - een r back (fernandez) - een rechter cv met leiding gevende kwaliteiten (loovens ) , een opvolger/standin voor v bronckhorst (strootman ) , en een goeie spits die met ofwel makaay of tomasson een koppel vormt ( koevermans )

• jerry

waarom koevermans en didulica terwijl er ook jongere versies van deze spelers zijn? en waarom geen kwaliteit halen ipv de modale verdediger fernandez?

• Ruud

Ik geloof toch wel dat we minimaal 7 e worden volgend seizoen