hopen dat we tegen heerenveen moeten

• ZEUS

Sollied stuurt reserves play-offs in

Twingly blog zoekenJouw blog hier

HEERENVEEN - Trainer Trond Sollied van SC Heerenveen stuurt bij de play-offs tussen de nummers vijf tot en met acht niet zijn beste elftal het veld in. De ploeg wordt hiertoe veroordeeld als het op 17 mei de bekerfinale tegen FC Twente verliest.

„Ik zie geen reden waarom ik mijn belangrijke spelers een deel van hun vakantie af moet nemen voor een weekje minder voorbereiding. Play-offs zijn goed voor de strijd tegen degradatie, maar bullshit voor de Europese tickets”, aldus de Noorse oefenmeester.

Heerenveen kan tegen het scenario aanlopen dat het slechts deelneemt aan de play-offs om een positieverbetering wat betreft de voorronde van de Europa League, de nieuwe naam voor de UEFA Cup, waarin het instroomt.

Winnen de Friezen de KNVB-beker, dan speelt de ploeg in augustus in de vier ronde (20 en 27 augustus). Verliest Heerenveen de eindstrijd, dan wacht er al in de tweede ronde (16 en 23 juli) een opponent. Maar wint de club de play-offs dan hoeft er pas op 30 juli en 6 augustus in ronde drie gevoetbald te worden.

Dat laatste kan Sollied echter weinig schelen. „Ik geef mijn spelers liever rust zodat ze fris en fit zijn voor het nieuwe seizoen, in plaats van dat ze in korte tijd vier wedstrijden moeten spelen en dan één weekje later kunnen beginnen aan de voorbereiding.”

De extra Europese wedstrijden die dan gespeeld moeten worden om de groepsfase te halen, ziet Sollied ook niet als een obstakel. „We moeten toch voorbereidingswedstrijden spelen. Dan kunnen dat net zo goed echte wedstrijden zijn dan potjes ergens in de provincie.”

bron telegraaf

• FR1908

die reserves willen zich bewijzen, basisspelers willen zich juist sparen voor de bekerfinale.

• Eddie

Reservers van Heerenveen maken het Feyenoord enorm lastig! Ik herinner mij ooit nog dat Heerenveen B tegen ons speelde en we totaal kapot gevoetbald werden! Niet normaal was dat! 2006/2007! Sibon scoorde toen…

• jerry

volgens mij is eerst de bekerfinale en dan pas de play offs…. ach en de reservespelers van heerenveen, dan heb je het over jong a ping, kalou, elyanoussie, ingelsten, daar moet je toch van kunnen winnen

• Eddie

Zeker niet…

• jerry

let maar op!!! heerenveen is nu aan een treurige reeks bezig!!!