Velthuizen: 'Wil nog niet aan Feyenoord denken'

• Nicol

Velthuizen: ‘Wil nog niet aan Feyenoord denken’

Geschreven op 2009-05-04 om 12:27 | Aantal keer bekeken: 890 | Aantal reacties: 7 | Bron: VoetbalZone.nl

In Rotterdam-Zuid wordt naarstig gezocht naar een opvolger voor Henk Timmer, en de naam van Piet Velthuizen cirkelt al maandenlang rond bij Feyenoord. De talentvolle doelman van Vitesse wil echter zelf voorlopig nog niks weten van een vertrek bij zijn huidige club. “Volgend seizoen wil ik op een hogere plek eindigen met Vitesse.”

In een vraaggesprek met De Gelderlander blikt de speler van Nederland B terug op het voorbije seizoen van de Arnhemmers, en komt hij eveneens ter sprake over het komend seizoen. Velthuizen is duidelijk. “Ik heb nu 73 wedstrijden gespeeld voor Vitesse. Dat is aardig wat. Ik ben 22 en kan nog veel leren. Er komt nu een heel belangrijke fase aan voor Vitesse en voor mezelf.”

‘In principe’ is de geboren Nijmegenaar dan ook niet bezig met een vertrek. Feyenoord of een andere topclub kan altijd later nog. “Volgend seizoen wil ik op een hogere plek eindigen met Vitesse. Als er na dit seizoen wat gaat gebeuren, dan hoor ik dat wel. Maar dat is nu niet aan de orde”, bevestigt de goalie. Het contract van Velthuizen in de Gelderse hoofdstad loopt nog door tot medio 2011.

• manuelbrielle

Deze man is zeker een talent.

En ik denk voor iedere eredivisie club een versterking.Hij is jong en moet zeker veel leren maar wel een keeper die doorverkoopbaar is, Zeker als hij het doel moet gaan verdedigen van oranje over een aantal jaar.

Ik denk als Feyenoord hem nu niet probeert te halen dat de kans dan vervlogen is.

Want ik weet zeker dat hij uitgroeit tot een top keeper.

Het gaat er om ook bij andere spelers dat je die jong haalt en tuurlijk er is dan veel kritiek van hij is geen versterking,of maakt feyenoord niet beter.

Maar die gevallen hebben we al genoeg gezien bij andere spelers,

zoals : zuiverloon,basto,snoyl,loovens,sprockel,swerts,holman en ga zo maar door.

Iedere speler heeft zijn tijd nodig en das zeker bij velthuizen zo maar je kan beter te vroeg als te laat komen want dan loop je weer een hoop centen mis.