De jeugd is sterker dan ooit.

• Vak W

Kampioenschap A1 en B1

Investeren dus op Varkenoord.

2 goede berichten van Feyenoord.nl

Zeven Feyenoorders naar EK onder 17

Liefst zeven Feyenoord-talenten hebben een uitnodiging ontvangen voor het Europees kampioenschap voor spelers onder 17 jaar. Tijd voor een nadere kennismaking met Shabir Isoufi (17), Osama Rashid (17), Stefan de Vrij (17), Luc Castaignos (16), Mats van Huijgevoort (16), Nygel Velder (17) en Ryan Bouwmeester (17).

Eind april stond dit zevental nog feestend op het veld na de landstitel van Feyenoord B1. De herinneringen zijn vers, maar het is alweer tijd om vooruit te kijken. Het Europees kampioenschap voor spelers onder 17 jaar (6-18 mei in Duitsland) wacht. Een podium waar de talentvolle spelers maar al te graag willen stralen.

De Europese eindstrijd leeft in de kleedkamer van Feyenoord. Onderling delen ze hun verwachtingen, maar ook Rotterdamse EK-gangers van vorig seizoen worden gepolst. ‘Ik zit in de klas bij Ricky van Haaren’, vertelt Van Huijgevoort. ‘Hij zat vorig jaar in de EK-selectie en hij heeft alleen maar mooie verhalen. Bijvoorbeeld dat sommige wedstrijden live worden uitgezonden op televisie. Fantastisch natuurlijk.’ Handige tips en adviezen zijn er ook, zo vertelt topscorer Castaignos. ‘Ik heb met veel spelers gesproken over hoe het is om in grote stadions te spelen en hoe je om gaat met de druk. Ik heb er zeker wat aan gehad.’

Feyenoord is met zeven spelers hofleverancier in de selectie van KNVB-coach Albert Stuivenberg. Ajax is met vier genodigden ook sterk vertegenwoordigd. Op 25 april kwamen ze elkaar tegen, toen Feyenoord uitgerekend tegen de Amsterdammers (2-1 zege) kampioen werd. ‘Die dag kon eigenlijk niet stuk’, jubelt De Vrij, die zelf de beslissende goal maakte. Bouwmeester: ‘Na afloop hebben we de spelers van Ajax nog gesproken. We kunnen het gewoon goed vinden met die jongens. Dat moet ook, want op het veld moeten we het samen doen.’

Het Nederlands elftal voor spelers onder 17 jaar opent het Europees kampioenschap op woensdag 6 mei tegen Engeland (aftrap 11.00 uur). De ontmoeting met de leeftijdsgenoten uit Turkije begint zaterdag 9 mei om 14.00 uur. Het slotduel met gastland Duitsland staat dinsdag 12 mei (17.45 uur) op het programma en wordt live uitgezonden op Eurosport. Een plaats bij de eerste twee in de groep volstaat voor een plek in de halve eindstrijd.

Volgens Bouwmeester kennen de tegenstanders weinig geheimen voor de Nederlandse talenten. ‘We kennen ze allemaal’, zo stelt hij. ‘Vorig seizoen hebben we met Onder 16 tegen Engeland gespeeld en dit jaar zijn we Duitsland en Turkije tegengekomen op een internationaal jeugdtoernooi. Ik zie zeker kansen op het bereiken van de halve finale.’ Spits Castaignos durft zelfs een stapje verder te gaan. ‘Winnen? Waarom zou het niet kunnen? We gaan in ieder geval alles geven.’

Feyenoord hofleverancier oranje onder 19

Feyenoord is met zes spelers hofleverancier van de voorlopige selectie van het Nederlands elftal voor spelers onder de negentien jaar. KNVB-coach Wim van Zwam ruimde in zijn voorlopige selectie voor het EK-kwalificatietoernooi dat van 1 tot en met 10 juni in Slovenië wordt gespeeld plaatsen in voor Leroy Fer, Georginio Wijnaldum, Kelvin Leerdam, Luís Pedro, Jordy Clasie en Ricky van Haaren. De definitieve selectie wordt maandag 18 mei bekendgemaakt.

Oranje neemt het naast gastland Slovenïe op tegen Rusland en Wit-Rusland. De ploeg van Van Zwam speelt donderdag 4 juni tegen de Wit-Russen, twee dagen later tegen het gastland en sluit op dinsdag 9 juni af met een duel met Rusland.

• Bloedgroep-FFFFF

We hebben wat de jeugd aangaat idd de GOUDEN jongeren-jaren!

Nu zijn er al vele, die uit nood naar de A-sel- gingen, ondertussen al zeer vaste waardes zijn geworden, met nog veel, erg veel jonge talenten in de Dop!

Men kan nu plukken, van wellicht heel goede prestaties op div. vlakken.

Een Wijnaldum is al het gr. talent wat Feyenoord al zo jong heeft gehad, Fer, Biseswar…het had niet op een betere tijd kunnen gebeuren, nu we amper Geld hebben, hopen we juist door de zeer talentvolle jonkies, zo weer te komen en te blijven meedraaien, waar we horenn! In de top!

• Don

Wie kan me meer vertellen over deze talenten en welke talenten zijn echt goed genoeg om misschien volgend seizoen al door te breken net als Fer of Wijnaldum?

• Vak W

Lastig te voorspellen Don, de beste spelers als Wijnaldum, Fer, Leerdam en Pedro zitten al bij de A-selectie.

Wel iemand om in de gaten te houden is Luc Castaignos pas 16 jaar maar een echte spits. Je moet zijn goal uit de B1 kampioenswedstrijd tegen Ajax maar eens opzoeken. Wereldgoal.

• Spatje

Ricky van Haaren kan ook een grote worden. Hoop wel dat deze jongens goed begeleid gaan worden.

• FR1908

van Haaren is volgens mij wel een speler die in de toekomst het boegbeeld van Feyenoord kan worden

• Spatje

Dat geloof ik ook wel.

• FR1908

Ken hem verder niet hoor, maar zo komt hij wel over.

Zou leuk zijn….

• Don

Wat voor speler is dat dan?

• Spatje

http://www.fr-fans.nl/?p=speler&id=46

Alstublieft Don.