Marco tipt: Liefst zonder publiek trainen!!

• Bloedgroep-FFFFF

—Arrogantie ten top !

Werd zoh kwaad toen ik dit las, ik hoop dat die supporters van hun zich OOK zo laten gelden, als het Legioen zou doen: Doe normaal, dit kan je niet maken!

—Voetbal is van het VOLK en laat dat zo blijven !

Nog ´n laatste Tip voor Ajax-leiding van Marco……..

AMSTERDAM, donderdag

Slechts één kritische kanttekening plaatste Marco van Basten bij de clubleiding van Ajax, met wie hij verder bijzonder prettig zei te hebben samengewerkt. „Het is een verwijt naar de organisatie dat die geen lef heeft getoond om serieus te kijken naar de negatieve invloed van het supportershome naast het trainingsveld. De fans kijken elke dag kritisch, staan zelfs met een megafoon en dat kost ongelooflijk veel energie van de spelers. Ik zeg niet dat Ajax elke dag zoals AC Milan of de Engelse clubs afgeschermd moet trainen. Maar het is belangrijk dat een club wanneer een trainer dat wil in rust kan trainen, op weg naar betere resultaten en een hechtere ploeg.”

• Dta

Hij heeft gelijk……….nu kan hij de rest van zijn leven zonder publiek zijn gang gaan…….op de golfbaan…..jeetje, wat een loser…..als je goed presteerd, wordt je niet uitgefloten…….

• jerry

er zijn zo veel andere belangen tegenwoordig bij het voetbal dat je vaak niet meer kan spreken dat voetbal van het volk is, het zijn bedrijven geworden die winst moeten maken!!! kijk naar de tv gelden in engeland!!! en hoe er even clubs worden overgenomen, en de identiteit maakt dan niets meer uit, ze geven zoveel geld uit aan spelers dat je nauwelijks meer kan spreken dat voetbal van het volk is, er gelden vaak 2 belangen geld en sportieve prestaties wat je dan weer meer geld oplevert en dat je een aantrekkelijk club bent waar spelers heen willen!

• damona

Voetbal is van het Volk???? Kom nou toch, dat is toch allang niet meer zo? Het volk mag de kaarten kopen maar verder is het voetbal van het grootkapitaal. Met die belachelijke sommen die voor spelers worden betaald zijn de financiele belangen veel te groot om het volk ook maar iets in de pap te laten brokkelen.

• Bloedgroep-FFFFF

Klopt, commercie en geld hebben voetbal groter gemaakt, maar ook kapot.

Voetbal HOORT van het volk te blijven, gelukkig heeft de NOS dat ook nog zo.

het moet geen elitesport worden!!

natuurlijk is het geen VOLKSsport meer, maar het is toch niet te brengen: Voetbaltrainen mag niet meer door de fans worden bijgewoond???

• jerry

waarschijnlijk verdwijnt de CL toch ook van het open net, dat zegt toch genoeg, allemaal commerciele belangen!!!

• Eddy

Toch heeft hij wel een punt vind ik. Als een ploeg in de problemen zit, zoals ajax en wijzelf dit jaar. Dan moet er ook de mogelijkheid zijn om in alle rust de boel weer op de rails te krijgen. Scheldende en tierende supporters zullen daarbij iig niet aan bijdragen.

• Milo

Ik keek gisteren een programma waarin Munsterman van FC Twente en Johan Derksen. Daar hadden ze het er over het maatschappelijk belang in de regio waar FC Twente zit. Vond het wel goed en mooi om alleamaal te horen dat het daar dus niet alleen om prestaties en geld draaid.

• jerry

munsterman heeft het zeer goed gedaan, is erin gestapt op een slecht moment, en nu vraagt hij ook om maatschappelijke dingen aan te pakken wat tevens in hun contract staat, goede zaak!!!

• FR1908

Ik ben het toch met Marco eens.

Je moet alsclub zijnde de mogelijkheid hebben om rustig zonder publiek te kunnen trainen, zeker als het minder gaat.

Kijk in de grote landen, daar zie je dat regelmatig….

kunnen mensen belachelijk vinden en loze kreten uitroepen dat het voetbal van het volk is…Jullie willen toch ook dat ons cluppie prijzen pakt en als dat onder meer kan door op een rustige manier zonder het geouwehoer van supporters langs de kant, waarom niet?