had ook een goeie back geweest !

• patrick

'De Fauw en Sparta bereiken akkoord over terugkeer'

09/05/2009 11:31

Roda JC en Davy De Fauw nemen afscheid van elkaar, als de club degradeert. De rechtsback heeft met Sparta Rotterdam een akkoord bereikt over zijn terugkeer. De Fauw gaat er zelf echter nog niet vanuit dat Roda zondag ook daadwerkelijk degradeert.

'Ja, ik geloof in wonderen', aldus De Fauw tegen het AD. ‘Weet je dat we zelfs nog de nacompetitie kunnen ontlopen? Als wij winnen, ADO Den Haag punten verspeelt en De Graafschap en Volendam gelijkspelen, dan worden we vijftiende.’

In de zomer van 2005 maakte De Fauw de overstap van Sparta naar Roda JC, maar bij degradatie van de club uit Kerkrade mag de verdediger transfervrij vertrekken. De club uit Rotterdam besloot daarop de 27-jarige Belg een aanbieding te doen.

• patrick

goeie voetballende back,met scorend vermogen, heeft de laatste tijd centraal gespeeld,maar dat betekend ook dat hij goed naar binnen kan verdedigen! iets wat de meeste backs niet kunnen. heeft n de malaise gedeeld bij roda,maar heeft de juiste leeftijd,is transfervrij( mits wij winnen) , kan dus ook in het centrum uit de voeten, lijkt me een betere optie dan fernandez .

• FR1908

Zonde hoor, had een goede breedte versterking geweest.

met het oog op blessuregevoeligheid Vlaar en Hofland ideale stand-in en kan idd ook rechtsback staan….

Gemiste kans

• manuelbrielle

ik vind de fauw een geweldig talent vond dat al bij sparta.

ik denk dat hij wel emotioneel handelt want er zijn denk ik wel betere uitdagende ploegen voor hem.

want hij kan zeker voetballen.

maar zeker een goede versterking voor sparta al had ie bij Feyenoord ook niet verkeerd geweest

• Rob28

En die hebben er echt verstand van…………………….

• eddiecoenen

Die kan moeiteloos mee zowel als back of centraal prima speler die ik

zonder meer zou aantrekken type van wonderen

• FR1908

geweldig talent is een beetje overdreven….talent ben je tot aan je 20e en dat is hij al lang geweest.

Het is een nuttige speler, maar geen wereldwonder zoals jij doet voorkomen.