degradatiekanditaten

• Bart-Jan

Heeft Feyenoord dit seizoen niet verloren van alle 3 de teams die kunnen degraderen? Zouden ze niet met vechtvoetbal om kunnen gaan. En ik maar denken dat Feyenoord juist voor strijdt staat. En eigenlijk is het al jaren zo dat we verliezen van de degradant. Is dat dan alleen instelling of, nee. Dat is alleen instelling. Weet iemand de oplossing hoe dat kan veranderen? Ik niet meer want het is al zo lang aan de gang. Nieuwe trainers, nieuwe spelers. Niets helpt. Zou het dan aan het legioen liggen? Lijkt me niet maar toch moet er iets zijn.

• Den

Je zag het bij Ajax ook. Het is waarschijnlijk gewoon een manier van voetballen die die selecties niet ligt.

Oplossing is gewoon kwaliteit en aanvulling van bepaalde zwakke plekken. Als iedereen fit is hebben we best een aardig 11-tal maar bij blessures van één van de aanvallers is er gelijk een probleem. Als iemand als Tomasson vandaag gewoon meedoet gebeurt dit vandaag ook niet volgens mij

• d'henry

Het zit daar al jaren fout. De schulden zijn daar zo hoog, dat ze net nog een licentie krijgen. De club Feyenoord zit in een neerwaartse spiraal….en kom daar maar eens uit.

Bijna iedereen was blij dat Gert-Jan Verbeek ontslagen werd….maar ik denk dat hij de enige was die de knuppel door deze selectie had geslagen. En wat blijkt nu; hij had gelijk….en had dus niet ontslagen moeten worden. Maar enkele spelers hadden zoveel invloed op die Raad van Commissaris…dat deze man de zondebok werd. Ik zeg je nu….dat er maar één ding moet gebeuren….zet die vedettes op de transferlijst…met de mededeling dat zij niet de eerste keus zijn voor het nieuwe seizoen. Vraag vooral geen transfergeld…maar geef ze vrije aftocht!

Ga dan gewoon met de jeugd verder. Feyenoord laat al enkele jaren zien dat deze op hoog niveau staat!

Voordeel: Je kunt een enorme kostenpost (salaris) aanpakken. Dan haal je je bezuiniging ruimschoots.

Ga zo snel mogelijk praten met de investeerders en leg uit dat de begroting nu wel sluitend is. Haal dan gericht spelers die je direct kunt inpassen en die nog doorverkoopbaar zijn.

Ga daarnaast iemand zoeken die wel meer verstand van het spelletje heeft. Gudde is voor deze taak niet berekend. Deze man mist gewoon de drive en is niet slagvaardig genoeg.

Feyenoord mist al jaren persoonlijkheden….en zakt helaas steeds verder af naar een bedenkelijk niveau. Door zo door te gaan wordt het alleen maar erger….en ik vrees dat Mario Been het volgende slachtoffer wordt als er niet keihard gesneden gaat worden!

d'henry

• Milo

Nadeel wat je vergeet te vertellen is dat het dan zeker is dat je degradeerd!!!

• Den

Verbeek had geen gelijk. Verbeek maakte de grote fout die veel coaches maken: niet eerst kijken en analyseren wat je in huis hebt maar gelijk de eigen zin doordrijven. Het is het kind met het badwater weg willen gooien. Want wie had je willen offeren? Landzaat, Lucius, Hofland? Het had alleen kapitaalvernietiging opgeleverd en voor de rest niks. Die spelers waren er vaker niet dan wel.

En wie wil jij nu nog offeren? Lucius is weg, Timmer is weg, Greene is weg. Spelers als Gio, Makaay of Tomasson heb je gewoon nodig en had ook Verbeek nooit kunnen offeren. Want met name de laatste twee zijn puur uit tactisch oogpunt gewoon onmisbaar. In de jeugd lopen daar ook geen alternatieven voor. Niet voor niets verliezen we weer eens als dat koppel elkaar niet kan aanvullen

• d'henry

Je kunt nu beter in één keer snijden….dan nog 2 seizoenen door lanterfanten….Feyenoord zakt steeds dieper in het moeras. Makaay mag je laten staan….maar Tomasson waar jij zoveel inziet….bekijk de statistieken maar eens van de laatste 5 jaar….altijd ziek, zwak of misselijk….ik ben ook een Feyenoorder maar je moet eens professioneel gaan denken….en voor sentimenten is geen plaats meer! Kijk eens wat voor organisatie Twente en AZ hebben neergezet…en er snellen steeds meer clubs voorbij!

Dit elftal zo handhaven….ook de door de meeste mensen hoog ingeschatte Mario Been maakt hier niets van. Verbeek had 1 ding niet goed dat was slecht communiceren….maar hij had wel de juiste weg voor ogen….keihard snijden…..dan maar een paar jaar in de marge spelen….zo gaat het ook niet lang meer goed!

Ik zeg nogmaals: Wakker worden in Rotterdam-Zuid….deze mooie club gaat zo naar sodemieter….en dat laten we ons allemaal maar gebeuren….Feyenoord is al jaren aangeschoten wild….en het wordt nog erger!

d'henry

PS: Het begint bij organiseren….besturen….technisch beleid en scouten (direct inpasbaar in het eerste)…dit is al jaren slecht bij Feyenoord!!

• Milo

En d'henry waar hadden we dan gestaan zonder Tomasson, Makaay, van Bronckhorst en Hofland?

• jerry

tomasson kan je nauwelijks meerekenen, makaay had het soms, maar vaak niet, zonder hofland hadden we hoger gestaan, wat een overschatte en dramatische verdediger, en gio heeft ook weinig toegevoegd dit seizoen!!!

• bussie.

Zo is het deHenry,

Vorig seizoen met deze ouwe knarren was het een drama.Dit seizoen was het met deze ouwe knarren een drama,ook komend seizoen zal het met deze groep ouwe knarren een drama worden.

Niet 1 van deze ouwe knarren voegt iets toe aan deze selectie.

Zelfs alleen met Jong Feyenoord zou je ook bij de eerste 10 eindigen.