Verdediging

• Milo

Waarom staan de verdedigers van Feyenoord (ook van andere ploegen) bijna op de middenlijn. En waarom staan ze niet ongeveer rondom de 16 meter. Hierin zie ik het zo vaak mis gaan bij Feyenoord.

• Den

Omdat je anders de tegenpartij teveel laat komen. Dan wordt het veld ook veels te lang.

• Loe

Waarom staat die drol van een timmer naltijd op zijn lijn, als de verdedigers op de middenlijn staan moet een keeper op minimaal de 16 staan. Zet van Dijk er maar in of voor mijn part Darley.

Het had zo'n geweldige dag kunnen zijn.

• Milo

Maar dat moet je dan alleen doen, als je weet dat je verdedigers sneller zijn dan hun aanvallers. Bij Feyenoord is dat niet het geval!

• Milo

Maar dit heeft niks met de verdediging te maken.

• Loe

Hoort timmer niet bij een verdediging?

• jerry

ik zou ook onzeker worden in de verdediging met zo'n matige keeper die nooit komt

• F-Boyz

Klopt, dat roep ik al sinds het begin van het seizoen. 70% van de tegendoelpunten komt van een bal de diepte ingespeeld. Wij hebben bovendien de langszaamste verdediging van de Eredivisie, dus gestaffeld staan met minder ruimte in de rug zou een hoop hebben opgelost.

Geloof dat alleen AZ zo verdedigd en dat resulteerde in van plaats 11 naar 1.

• bussie.

Dan horen ze Timmer niet als hij hen elke keer verrotscheld..