Timnmer haalt uit naar Feyenoord

• Martijn

Henk Timmer heeft hard uitgehaald naar de beleidsbepalers van Feyenoord. De keeper is niet te spreken over de wijze waarop hij te horen kreeg dat hij moest vertrekken. Daarnaast is de international van mening dat Feyenoord het predikaat topclub niet meer waard is. “Feyenoord is alleen nog een topclub door het Legioen. Die zitten er altijd, of je nou tiende staat of eerste. Op andere vlakken is het allang geen top meer.”

Ondanks een optie voor nog een extra jaar besloot Feyenoord de wegen te laten scheiden. “De directie had een afspraak gemaakt met mijn zaakwaarnemer Henk van Ginkel zonder te zeggen waarover”, vertelt de 37-jarige doelwachter maandag in het weekblad Sportweek. “In dat gesprek gaven ze Henk te kennen dat ik mijn aanspraak op die optie moest laten vallen, anders zou ik niet meer opgesteld worden. Later werd me dat ook nog meegedeeld in een e-mail.”

“Ik vond dit zo stijlloos van de heren Eric Gudde en Onno Jacobs”, vervolgt Timmer. “Zeg dan recht in m’n gezicht dat je niet verder wilt met mij, dan komen we er nog best uit ook. Face tot face. Als grote jongens zoeken we gezamenlijk een oplossing. Maar op zo’n schijnheilige manier en dan ook nog met het dreigement dat ik niet meer opgesteld zou worden. Dat is bijna chantage. Toen is er wel wat geknapt bij mij.”

"Nodig me uit voor een gesprek, zeg eerlijk wat er aan de hand is. Ik ben nooit moeilijk geweest naar Feyenoord toe. Ik kon een mega-contract tekenen bij Villarreal, maar toen de clubs er niet uit kwamen, ben ik gewoon gebleven. M’n moeder overleed op een donderdag, de zondag erna stond ik tussen de palen tegen Vitesse, maandag was de begrafenis. Stonden ze me op de schouder te kloppen, zo dankbaar waren ze. Namens de club stond ik altijd klaar voor zieke kinderen, supporters, sponsors, pers. Het moest dus altijd van één kant komen. Ik vraag me eerlijk gezegd af waar ik dit aan te danken heb. Heel jammer dat je zo wordt afgedankt.”

“Feyenoord is alleen nog een topclub door het Legioen”, besluit Timmer zijn verhaal. “Die zitten er altijd, of je nou tiende staat of eerste. Op andere vlakken is het allang geen top meer. Anders word je in dertig jaar tijd wel vaker dan drie keer kampioen. Je ziet het ook aan de sponsorcontracten die ze afsluiten. Ajax heeft een superdeal met adidas, PSV heeft Nike en Feyenoord, de populairste club van het land, komt de afgelopen jaren niet verder dan, met alle respect, Kappa. Als topclub moet je altijd voor het beste gaan. Dat geldt voor spelers, maar ook voor de overige posities in de club. Dan kan je een keer bij de nummer twee uitkomen, maar toch niet bij de nummer tien? Dan is er echt wat mis.”

• Martijn

Over Kappa heeft hij gelijk…

• ZEUS

dat word nu dus puma

• Loe

Over het legioen en feyenoord ook!

• dennis

Vindt dat ie in veel zoniet alles gelijk heeft,denk dat we ook maar is moeten gaan zorgen dat die suflullen van een Gudde en Jacobs opzouten.Had gister eigenlijk wel een fluitconcert vewacht bij de naam Gudde maar helaas die kwam niet.

• swansea

Timmer heeft gelijk,de beleidsbepalers zijn amateurs en prutsers.

• Kuip BB

of tie gelijk heeft of niet….had hij niet ff kunnen wachten tot na de playoffs????

Niet alleen voor ons cluppie maar ook voor zichzelf. Zorg eerst dat je een andere club heb voordat je zo stoer gaat doen in de media.

wat een sufkip is die Timmert toch.

Lekker makkelijk om na te trappen maar kijk ook eens zelf in de spiegel.

Megacontract bij Villareal, wake up…… FC Zwolle, meer zal het niet worden of anders ergens bankzitten .

Of barkeeper in de skihut…….

• ZEUS

barkeeper :D:D ben bang dat ie dan steeds de bierglazen uit zijn handen laat vallen ;)

• bussie.

Gelukkig dondert hij op,en die andere club…:D:DZal knap lastig

worden voor hem om nog ergens aan de bak te komen.

Misschien dat hij nu na zondag bij Volendam een kans maakt.

• Hans

Timmer moet ook zelf in de spiegel kijken.

Zou het ook zo kunnen zijn, dat Timmer op een bepaalde manier sfeer bepalend is, en daarom weg moet.

Goede lijnkeeper, met goede reflexen, maar hoge ballen is niks en veels te onrustig in het meevoetballen.