Trotse Sahin van bankzitter naar basisspeler
Vorig seizoen speelde hij nog in de Eredivisie voor Feyenoord, maar op dit moment staat Nuri Sahin op een keurige vijfde stek met zijn Borussia Dortmund in de Duitse Bundesliga. Vorig seizoen werd de Turkse middenvelder verhuurd aan de Rotterdammers door een gebrek aan speeltijd. Het Het bankzitten leek hem dit seizoen eerst ook te gaan overkomen, maar hij is inmiddels uitgegroeid tot een vaste waarde binnen het basiselftal.
In gesprek met Der Kicker laat Sahin het volgende weten. “We spelen consistent, hebben een winnaarsmentaliteit en staan defensief zeer goed. En natuurlijk zijn we rijkelijk bedeeld met zelfvertrouwen. Het gaat heel goed, maar we blijven wel van wedstrijd tot wedstrijd denken.” Zaterdag moet de ploeg van trainer Jürgen Klopp het gaan opnemen tegen koploper VFL Wolfsburg.
Over het feit dat de drager van nummer 25 geen basisspeler was, maakte hem niet ongerust. “De technische staf heeft altijd het vertrouwen in me geuit. Dat wil ik nu terugbetalen. Ik zit nu in de beste fase van mijn carrière”, aldus Sahin.
Afgelopen zaterdag was Sahin nog mede-verantwoordelijk voor de 4-0 zege op hekkensluiter Karlsruhe SC. De Turk zorgde voor de tweede treffer door een vrije trap binnen te schieten. “De bal lag goed voor een linkspoot, dus heb ik aan onze vaste vrije trappennemer Alexander Frei gevraagd of ik hem mocht nemen. Hij had al twee pogingen gedaan. Gelukkig had hij geen bezwaar”, vervolgt hij zijn verhaal.