'Dudek eerste optie Feyenoord, daarna Gentenaar'

• dennis fey

'Dudek eerste optie Feyenoord, daarna Gentenaar'

Geschreven op woensdag, 13 mei om 09:22

In de zoektocht naar een nieuwe eerste doelman zet Feyenoord in op Jerzy Dudek, zo bericht De Telegraaf. De doelman van Real Madrid is aan het eind van het seizoen transfervrij. Zowel Dudek als Real is niet van plan de samenwerking te verlengen. Tussen 1996 en 2001 stond Dudek reeds onder contract in Rotterdam.

Als de operatie-Dudek mislukt, richt Feyenoord zich volgens de ochtendkrant op Dennis Gentenaar. De derde doelman van Ajax geniet eveneens een transfervrije status. De in Nijmegen geboren doelwachter heeft echter tevens aanbiedingen van SC Cambuur-Leeuwarden en promovendus VVV-Venlo in beraad.

Feyenoord neemt na dit seizoen afscheid van Henk Timmer. Met stand-in Rob van Dijk heeft de Kuipclub overeenstemming bereikt over een nieuw eenjarig contract. De aan stadsgenoot Excelsior verhuurde Erwin Mulder is volgens toekomstig trainer Mario Been nog niet klaar voor het grote werk. Hij zal opnieuw worden verhuurd.

• Feyen00rd

Prima, er is toch geen geld om een dure top keeper vast te leggen. Dudek traint bij Real Madrid elke dag op een enorm hoog niveau en verder kent Beenhakker hem goed. De jeugd is naar mening van Beenhakker en Been nog niet goed genoeg voor het grote werk en ik vind dat we maar van hun expertise moeten uitgaan. Gentenaar heb k mijn twijfels over maar als stand-in van Van Dijk en als nummer drie achter Darley lijkt het mij geen overbodige luxe…

• manuelbrielle

Dudek kost klouwen vol met geld wat denk je van zijn salaris?

Gentenaar lijkt mij de beste keus en is 10 jaar jonger dan dudek

• Milo

En wat is zijn salaris dan?

• richie

Ik denk niet dat Gentenaar dan als 3e keeper word aangetrokken. V Dijk is te oud om het hele seizoen zo te kiepen als de paar invalbeurten dit seizoen