Vlemmings zijn mening

• Tim

hahaha ik wil dit even plaatsen die vlemmings heeft wel gelijk en dat meen ik egt

Vlemmings: ‘Geen bewuste elleboogstoot van Hofland’

Geplaatst door Dick | Datum: 13-05-2009 | Bron: Voetbalzone | Voeg toe aan NU.nl | Voeg toe aan MSN Reporter

Leon Vlemmings vindt de straf van Kevin Hofland van vier duels schorsing, waarvan een voorwaardelijk, heel zwaar gezien het vergrijp. De verdediger kreeg de straf vanwege zijn rode kaart in de wedstrijd tegen Roda JC (2-3 verlies). Hij velde tegenstander Willem Janssen in de slotfase van het duel met een elleboogstoot.

“Het was geen bewuste elleboogstoot, maar een luchtduel waarbij beide spelers hun armen gebruikten om hoger te komen dan de tegenstander”, oordeelt de trainer van de Rotterdammers in De Telegraaf. “We hebben nog overwogen om in beroep te gaan, maar daar is van afgezien, omdat onze jurist daar weinig perspectief in zag.”

De schorsing betekent dat Hofland in ieder geval beide confrontaties met NAC Breda in het kader van de play-offs mist. Dwight Tiendalli ontving voor zijn rode kaart in hetzelfde duel een schorsing voor één duel. Daardoor mist de verdediger het eerste treffen met de Bredanaars, komende zaterdag, in het Rat Verlegh Stadion.

• Marcvh

Als Janssen hoger had gesprongen in dit duel dan was zijn arm in het gezicht van Hofland gekomen. (nu op zijn borst)

Was er in dat geval geen rood getrokken hadden we geroepen dat we altijd benadeeld worden.

Dus gewoon accepteren, hoort bij het spel.

• jerry

tuurlijk meen jij dat, want je zal het altijd opnemen voor hofland maar als je de beelden bekijkt zie je dat hij gewoon terecht is geschorst

• BJW

wel terecht geschorst , maar geen opzet hem te raken!

• Marcvh

Helemaal mee eens.

Jerry als je meent dat er opzet is dan zou Janssen nu ook geschorst moeten worden kijk maar hoe hij zijn armen beweegt.

• Herb

De laatste jaren springen bijna alle voetballers zo in de lucht om een kopduel aan te gaan. Je moet dan weten dat je risico's neemt dat er een elleboogstoot van komt. Volgens mij heeft een dergelijke sprongtechniek geen toegevoegde waarde en is zelfs dom te noemen. Ik heb vroeger nooit dergelijke kopduels gezien. Ze schopten elkaar wel half dood, maar dat is een ander verhaal. Straffen blijven en niet luisteren naar die smoezen. Het zijn altijd bewuste elleboogstoten.

• Marcvh

Als je niet zo springt word je echt geklopt in de lucht omdat de tegenstander dan wel gebruikt maakt van jou lichaam waar door a: jij minder hoog komt en b: hij wel hoger komt :D.

Het aantal keer dat dit dan resulteert in een vrije trap voor jou omdat jij je netjes gedraagt is te verwaarlozen.

• macaroni

Dus gebruik je je armen op deze manier, neem je een risico. Tja, raak je dan iemand.. dan ben je de sigaar. Geen opzet, gewoon pech. Maar daarnaast verdiende Cisse er ook wel 1, en zag hier toch meer opzet in.

• jerry

waar schrijf ik iets over opzet? ik schrijf alleen dat hij terecht is geschorst, opzet kan je nooit bewijzen

• jerry

die gebruikte zijn hand om makaay weg te drukken, daar vond ik geel op zn plaats