Theo Lucius pikt dit seizoen mogelijk nog een paar wedstrijden mee met Feyenoord. De Brabander liep vorige maand een ribblessure op en is na een afwezigheid van vier weken teruggekeerd op het trainingsveld van Feyenoord. Aankomende donderdag kan de verdediger nog niet in actie komen tegen NAC Breda, maar mogelijk kan hij hierna weer inzetbaar zijn. “Naar omstandigheden gaat het goed met me”, zei Lucius dinsdagochtend na afloop van de groepstraining op de website van zijn club. “Op zich gaat alles zoals het hoort te gaan, maar ik heb natuurlijk vier weken vrijwel niets kunnen doen. “Ik heb geen belemmeringen en hoef bijvoorbeeld niet de duels uit de weg te gaan. Het hangt af van het resultaat van komende donderdag tegen NAC en van wat de trainer wil of ik dit seizoen nog in actie kom. Ik train natuurlijk niet voor niets weer. En als ik kan trainen, dan kan ik ook spelen.
Lucius brak half april in de thuiswedstrijd tegen Heracles Almelo zijn rib en brak tot overmaat van ramp kort hierop bij een val in het ziekenhuis ook nog zijn kaak. “Met mijn rib gaat het goed”, zei de verdediger, die meer last heeft van zijn kaak. “De dokter heeft er een stuk donorkaak ingezet en volgens hem is de operatie geslaagd. De genezing gaat nog een lange tijd duren, want het is een behoorlijke ingreep geweest. Volgende week gaan de hechtingen eruit.”