JONG FEYENOORD BESLUIT SEIZOEN MET GELIJKSPEL

• patrick

19-05-2009

Jong Feyenoord heeft maandagmiddag het voetbalseizoen afgesloten met een gelijkspel tegen het U23 elftal van Schalke 04. In het oude stadion van de Duitsers werd het 2-2. De Zuid-Afrikaanse stagespeler Kamohelo en zijn landgenoot Kermit Erasmus tekenden voor de doelpunten voor de ploeg van Alex Pastoor. Tim Vincken maakte succesvol zijn rentree, nadat hij was hersteld van een lichte liesblessure.

De einduitslag was in Gelsenkirchen bij rust al bereikt. Feyenoord kwam twee keer op voorsprong, maar kon deze beide keren niet vasthouden. ‘Dat was jammer, want voor rust waren wij beter dan de tegenstander’, zei Pastoor achteraf. ‘Daar was ik tevreden over, zeker omdat we in een opstelling speelden waarmee we nog nooit hadden gespeeld.’

Door blessures, eindexamens en verplichtingen bij de selectie ontbrak ruim een handvol spelers bij de beloften, waardoor verschillende A-junioren en testspelers hun opwachting maakten in de ploeg. ‘We eindigden de wedstrijd met veel A-spelers en ik moet zeggen dat het er nog steeds aardig uit zag, ook al waren de vastigheden natuurlijk wat minder’, stelde Pastoor.

Hoewel Jong Feyenoord vastbesloten was een goed resultaat te boeken in Duitsland, betekende de trip tevens een aangename afsluiter van het seizoen. Voor Ruben Barends en Glenn Kobussen was het tevens hun laatste wedstrijd in het Feyenoord-shirt.

De reis naar Duitsland kreeg bovendien een leuk staartje voor de ploeg, omdat zij een rondleiding kregen aangeboden door het huidige stadion van Schalke 04. ‘We zijn heel vriendelijk ontvangen door de Duitsers en zij willen volgend jaar graag naar Rotterdam komen om het nogmaals tegen ons op te nemen’, besloot Pastoor, die komende maandag zijn laatste training van het seizoen leidt.

Opstelling Jong Feyenoord: Darley; Barends, Pique, Kobussen, Waisapij; Vincken (46’ Phule), Manteiga, Kamohelo (70’ Erkelens), Janota (65’ Van Duyn); Erasmus (60’ Machek) en Schet.

• richie

gaat die luc castaignos nou volgend jaar naar de A? Want die Erasmus lijkt me veel te licht voor het 1e

• patrick

ik zou hem lekker aan excelsior uitlenen !! lekker veel weerstand in de top van de jupilerleage

• BJW

Luc gewoon volgend seizoen bij de grote jongens mee laten trainen!

Bij één of ander Jupiler cluppie wordt beslist niet zo goed getraind!