Er wordt steeds gesproken over een nieuwe obligatielening. Wat mij echter bezighoudt is de oude obligatielening, die ongeveer 25 miljoen gulden bedroeg. Op deze lening heb ik voor 4 stuks dus 2000 gulden ingeschreven. Ik wist natuurlijk dat ik dit bedrag nooit meer terug zal krijgen en met mij al die anderen, die dat ook wisten, maar uit liefde voor de club geparticipeerd hebben in die lening.
Beroepshalve weet ik dat een dergelijke lening in de jaarrekening moet worden opgenomen, dus zou in de schuldpositie verwerkt moeten zijn. Het zou gewoon niet anders kunnen, maar ja bij Feyenoord weet je het nooit.
Als deze lening inderdaad in de jaarrekening verwerkt is, dan zou om de balans stabieler te maken het enorme opluchting zijn als die schuld er niet meer zou zijn. Als Feyenoord die obligatiehouders nu eens allemaal zou aanschrijven en met de billen bloot zou komen en in de brief zetten. Lieve mensen, we zitten aan de grond en kunnen jullie ons helpen? Ik zou zonder meer bereid zijn op een dergelijke brief positief te reageren en mijn vordering kwijt te annuleren en velen met mij. De balans zou er op slag een stuk gezonder er uit zien.
Nu het andere geval, dat de lening op een voor mij onverklaarbare reden niet in de jaarrekening zou zijn opgenomen (ik hoop in hemelsnaam dat dat niet waar is) dan betekent dat, dat de schuld ongeveer € 10 miljoen hoger is. In dat geval moeten we de handdoek maar in de ring gooien.
Wie kan mij met 100% zekerheid zeggen, welke van deze beide mogelijkheden juist is?