Clasie stomverbaasd: “Wat? Een nieuwe keeper? Daar weet ik niets van”
zondag 31 augustus 2014 om 19:26 door Jurre de Ruiter
De spelersgroep van Feyenoord was vlak na de wedstrijd tegen FC Twente nog niet op de hoogte van de naderende komst van Kenneth Vermeer. Jordy Clasie reageerde bij Fox Sports oprecht verbaasd toen de naam van de Ajax-goalie viel.
“Wat? Een nieuwe keeper? Wie? Vermeer?” Clasie wist duidelijk van niets toen hij met het bericht over Vermeer werd geconfronteerd. “Nee, daar weet ik inderdaad niets van. Als spelersgroep hebben wij daar niets over gehoord.”
Feyenoord slaagde er zondag niet in om FC Twente te verslaan. “We hadden de controle en de meeste kansen, maar dan vergeet je jezelf te belonen”, zei Clasie. “Ik merk wel progressie, ik voel dat het team groeiende is en dat we veel volwassener worden. We hebben vandaag heel goed gespeeld, echt als een team.”
“FC Twente werd alleen gevaarlijk door slordigheidjes van ons. Daarin kunnen we nog groeien en daar heb ik alle vertrouwen in”, aldus Clasie, die maandag zijn handtekening onder een nieuw contract zet. Dat nieuws geeft zowel hem als de club rust.
“Iedereen feliciteert je en is blij dat ik sowieso dit jaar nog bij de club speel. Dat geeft rust, want ik had wel wat onzekerheid over mijn toekomst. Daarom heb ik ook besloten om bij te tekenen. Ik kan me nu volledig op Feyenoord focussen”, besloot hij.