OT: De Boer: We kunnen nu ook 30 miljoen betalen

• kieb

Trainer Frank de Boer hoopt dat Ajax er nog voor dinsdag in slaagt een geroutineerde opvolger te vinden voor de naar Manchester United vertrokken Daley Blind. ‘Maar dat zal niet makkelijk worden’, beseft De Boer.

Geld is niet het probleem, zo legde De Boer uit. Het eigen vermogen van Ajax is inmiddels de 100 miljoen euro al gepasseerd. ‘Dus we kunnen wel 10 miljoen of zelfs 30 miljoen euro voor een speler betalen. Dat is geen enkel probleem. Maar een voetballer die zo veel geld kost, die komt niet naar Ajax.’

De Boer: ‘Natuurlijk werken we met schaduwlijstjes. ’Maar het werkt natuurlijk niet om Mokotjo te kopen als je Blind en Viergever al hebt. Tot donderdagmiddag leek Blind te blijven. Daarna is het snel gegaan. Wie weet kunnen we nog een routinier halen. En anders zullen er andere spelers moeten opstaan. Zo gaat dat al jaren.'

• 1908

Hetzelfde verhaal als bij ons. Logisch.

• Patrick

ja en die begroting is 80 mil, 130 op de bank,en daar komen de cl mil nog bij! ik denk dat wij gek zouden worden van de extreem zuinige overmars.

• Wolfje9999

Sinds die Jol weg is en Cruijf de weg geplaveid heeft voor de huidige organisatiestructuur en visie is het een top beleid daar. Net als bij Feyenoord. Ik ben het zeker niet met alle aankopen van van geel eens en niet alles loopt volgens mij goed, maar in de rode draad kan ik mijzelf absoluut vinden!