Kunnen de keeperstrainers van Feyenoord Vermeer verzieken ?

• jerry

Ja

• Brilletje

Daar is hier al eens eerder door een prikker over gesproken.

• Adriano

Het kan nooit slechter.

• Yente

Ik spreek een klein beetje uit eigen ervaring, ben 20 jaar zelf keeper geweest zaal en veld.

Maar ik denk dat een keeper amper te trainen is, je kan wel werken aan een zwakke kant bv, maar 90% is instinct als je na moet gaan denken als je in het doel staat ben je al verloren, het is vooral concentratie, zelfvertrouwen, uitstraling, instinct en niet onbelangrijk reactie snelheid.

En als je dan kijkt wat je kan trainen of aan kan werken is het toch zelfvertrouwen, en als je dat een keer niet hebt is uitstraling minstens zo belangrijk ook naar je verdediging toe, en dat is een belangrijk punt waar die heeft gefaald, om altijd onzeker te lijken, en daarom de tegenstander het idee geven dat je kwetsbaar bent, dan sta je in principe al achter.

• Yente

(tu)

• Adriano

Ik ben nooit keeper geweest, maar ik ben wel van één ding overtuigd. Als hij absoluut moet uitlopen, met name bij hoge ballen, en hij blijft vaak gewoon op de doellijn staan, dan heeft Mulder het niet goed begrepen. Dat is op zeker aan te leren.. Kijk, reactievermogen hoef je hem niet te leren, dat heeft hij. Maar in timing is hij niet altijd gelukkig, en een leider zijn in de verdediging moet je zijn als topkeeper. Ook een zwak punt van Mulder.

• jerry

(tu)

• predator

Mulder is al jaren niks meer aan te leren. Zie nog steeds de dingen vanuit het begin.

• Yente

Dat zijn dingen die aan zijn te leren basis dingen, probleem is dat ie gaat nadenken, en dan ben je ook gelijk aan het twijfelen.

En dat is de grootste ellende van hem, als je als keeper moet gaan nadenken is het fout, de basis dingen waarop je traint moet routine worden en hij voelt zich het prettigst op de lijn. Ik was ook een lijnkeeper het liefst maar op niveau moet je meer dingen kunnen, ook je verdediging aansturen, dat muurtje van een paar weken geleden waar de goal uitkwam is een schoolvoorbeeld hoe het niet moet.

En dat is zijn verantwoordelijkheid ook

Ik hoop voor hem dat ie nog aan de slag kan bij een leuke club heracles ofzo. En dat ie dan meer vertrouwen krijgt doordat ie meer ballen krijgt in een wedstrijd.

Nu bij ons op de bank blijven zitten schiet voor die jongen niet op, en voor een keeper is die nog steeds jong.

• Yente

Lijkt of die is gestagneerd toen zn vader overleed.