Van Geel is ambitieus: 'Feyenoord moet meedoen om titel'

• Patrick

Van Geel is ambitieus: ‘Feyenoord moet meedoen om titel’

Ondanks het uitblijven van een nieuwe spits, komt technisch directeur Martin van Geel voor Feyenoord met een ‘zeer ambitieuze doelstelling’: de ploeg moet onder trainer Fred Rutten weer meedoen om het kampioenschap.

'Dankzij de prestaties van de afgelopen jaren is Feyenoord terug in de top van Nederland', grijpt Van Geel op de clubsite terug op de tweede plaats van het vorige seizoen en de voorgaande derde en tweede eindklassering onder het bewind van Ronald Koeman. ‘Onze intentie is om daar te blijven, vandaar deze in onze ogen zeer ambitieuze doelstelling.’

In de zomerse transferperiode haalde de technisch directeur onder anderen Jens Toornstra, Karim El Ahmadi en Kenneth Vermeer naar De Kuip, maar voor clubtopscorer Graziano Pellè (23 competitiedoelpunten), die in het kielzog van Koeman naar Southampton vertrok, werd geen opvolger aangetrokken.

Collin Kazim-Richards werd dan wel gehaald, maar de 28-jarige Engelsman speelde bij zijn vorige werkgevers naar eigen zeggen ‘nooit in het centrum van de aanval’. Desalniettemin beschouwt Van Geel de selectie als ‘heel behoorlijk’.

'Daar hebben we de afgelopen periode als directie, in nauwe samenwerking met de technische staf en de scouting, keihard voor gewerkt. Het was een lange en buitengewoon hectische transferperiode, misschien wel de drukste die ik in twintig jaar heb meegemaakt. Maar als we nu de balans opmaken zijn we als club van mening dat we daarin zijn geslaagd. Bovendien hebben we door de verkoop van spelers in financieel opzicht een enorme boost gekregen, waardoor de club nu volledig gezond is.'

• Patrick

mee eens. het grote verschil is de competitie onderling, dat zie je al bij schaken, die speeld 2 klasse beter dan vorig jaar, boetius wordt nu gewoon gewisseld, het is nu knokken of afhaken , de sterkste komen bovendrijven, ik denk dat manu als spits wel eens kan gaan verassen……

• jolanda_marco

pelle 10

vrij 8,5

bmi 8,5

janmaat 6,5

33,5 miljoen binnen

bilal 3,5

jens 3,5

vermeer 1

ahmadi 1

boula wilk kazim lwz 2

pakmbeet 11 uitgegeven

kom je op 22 miljoen met negatief vermogen van 6 zit je ongeveer op 15 miljoen in de plus

dan nog het langer vastleggen van clasie/kongolo/boetius/vilhena ;watzal het zijn 5 miljoen.

zitten ze op 10 miljoen in de plus en 30 miljoen open aan aandelen

tja dan snap ik wel dat ze die 10 miljoen niet uitgeven aan een spits , alles moet betaald worden.

geen idee of ik goed zit maar lijk best logisch

ik had zelf voor drenthe en guidetti gegaan ipv boula/kazim

kampioen zullen we al niet meer worden maar paar mooie potten in europa en thuis winnen van ajax en ik ben te vreden.

• Urban achiever

Je gooit transferbudget en salarisbudget door elkaar. Er schijnt 8 miljoen uitgegeven te zijn aan transfers en salaris blijft binnen budget en dat is schijnbaar iets lager dan vorig seizoen. Verder: waarom zou je niet kampioen kunnen worden? PSV loopt ook tegen zeperds aan.

• Maxje2003

Meedoen om de titel die man valt niet serieus te nemen

• predator

Compleet onrealistisch door gebrek aan scorend vermogen.

• Maxje2003

Klopt een voorhoede Feyenoord onwaardig

• Brilletje

Ach weet je Max….ik begin een beetje medelijden met die man te krijgen.

Hij wil misschien wel, maar kan ook niet.

• Urban achiever

Je zou het moeten begrijpen. Dat is net zoals jij: wel willen, niet kunnen :)

• whassup

Het verhaal van van Geel klopt in principe wel. Valt geen speld tussen te krijgen.

Maar of je het met dit materiaal werkelijk voor elkaar kunt krijgen om kampioen te worden? Daar zullen velen het (met mij) over eens zijn dat dit waarschijnlijk gewoon niet gaat lukken omdat je spelersgroep, zoals het er nu naar uitziet, niet in evenwicht is en in ieder geval de aanval te middelmatig en niet constant genoeg is. Maar de heren in het maasgbouw krijgen er goed voor betaald en staan dus te boek als de kenners. Afrekenen kunnen we dan ook pas na dit seizoen.

PSV lijkt de beste papieren te hebben en daar sta je nu al 7 punten op achter…..maar ik hoop dat ik het mis heb en dat ik van Geel straks toch gelijk moet geven.

Eerlijk is eerlijk….wat hij zegt in het interview….in de afgelopen 3 jaar 2e, gedeeld 2e en weer 2e worden en inmiddels ook weer een financieel gezond Feyenoord, dat is toch een behoorlijke prestatie en iets wat ik 3 jaar geleden niet voor mogelijk had gehouden. Ik zou niet durven zeggen dat een andere TD & bestuur dit beter had gedaan. Laten we hopen dat ongeacht de klassering aan het einde van dit seizoen we straks in ieder geval weer hebben mogen genieten van een leuk, goed voetballend en strijdbaar Feyenoord. Een kampioenschap is natuurlijk altijd hetgene waar je naar moet streven maar als er één groep supporters is die bewezen heeft om geen gloryhunters te zijn, dan zijn wij het wel. De transfer periode is afgesloten en we zullen het moeten doen met die spelers die er nu zijn. Als Feyenoord supporter heeft het geen enkele zin meer om nog onrust te blijven stoken en het zou mooi zijn als de rijen weer worden gesloten en iedereen als 1 man achter de club gaat staan. Kritiek spuien is iedereen z'n goed recht maar veranderen doe je er nu toch niets meer mee.