Transfer Guidetti naar Celtic alsnog goedgekeurd

• Patrick

John Guidetti speelt dit seizoen toch bij Celtic. De FIFA keurde zijn overgang van Manchester City naar de Schotse kampioen alsnog goed, nadat de Schotse bond bezwaar had aangetekend.

Dinsdag, de dag na het sluiten van de transfermarkt, werd bekend dat de transfer niet geldig was, omdat de vereiste documenten net te laat binnen waren. De Schotse bond ging namens Celtic in beroep en heeft gelijk gekregen.

STV Sport schrijft dat Celtic kort voor het verstrijken van de deadline begon met het versturen van de documenten. Het internationale transfer certificaat (ITC) kwam pas na de deadline binnen, waardoor de FIFA eerst geen medewerking verleende aan de overgang.

De voormalig publiekslieveling van Feyenoord liet al weten zwaar teleurgesteld te zijn dat de deal aanvankelijk niet doorging. De Zweedse spits, die bij Manchester City geen toekomst heeft, zei dat hij zelfs een dag lang niet had gegeten.

Europa League

Onduidelijk is of Guidetti voor Celtic in de Europa League mag uitkomen. De spelerslijst voor de Europese toernooien moesten dinsdag worden ingeleverd. Daarop ontbrak uiteraard de naam van Guidetti bij Celtic.

Lees ook

• Patrick

vind ik wel interessant! weten we snel of v geel gelijk had!

• Adriano

Ik ga hem nauwgelet volgen. Inderdaad Patrick, ik ben zo nieuwsgierig, ik kan bijna niet wachten tot hij in actie komt.

• predator

Mooi dat het gelukt is. Wens hem veel succes!

• Maxje2003

V Geel slaap rustig verder

• jolanda_marco

Leuk voor hem; jammer dat rangers er nog niet bij is en dat het elke dag regent.

• kieb

dat is mooi voor hem

• kieb

https://www.youtube.com/watch?v=KAjoXbpcaJ0

• Wolfje9999

Schitterende vrije trap Guidietti bij Jong Zweden!