n er geen hek om engeland worden gezet? zesde divisie !!!!

• Patrick

© reuters.

Basingstoke Town - een club uit de zesde divisie in Engeland - wil maar al te graag de Braziliaanse voetballegende Ronaldinho aantrekken. De club uit het zuiden van Engeland contacteerde de broer van Ronaldinho, Roberto De Assis. ‘We hebben een bod gedaan bij zijn broer en kijken ernaar uit om iets terug te horen van hem’, vertelt de directeur van Basingstoke Town Simon Hood.

'We namen eens een kijkje op de lijst van de spelers die beschikbaar zijn en schrokken ons een hoedje toen we zagen dat Ronaldinho een vrije speler was.'

Basingstoke staat na zes speeldagen in de zesde divisie op een derde plaats met slechts twee punten achter de leider. Ronaldinho kan er dus zomaar voor de titel spelen.

Lees ook

• Jules

Zolang er geld is en het geld oplevert zal dat wel niet gebeuren.

Maar vroeg of laat gaat dit eens geweldig fout.

• Adriano

Maar voorlopig kopen de Engelsen alles op, en wat mij ook opviel is dat ook het Engelse elftal beter draait. Jaja, er spelen hier en daar in Engeland nog Engselsen, de meeste zijn wel 30ers. Waar ik me ook al jaren aan erger is die kutkeeper met die valhelm, die staat daar ook al 20 jaar in de goal. En dan die salarissen ! Ongelofelijk wat ze daar aan de meest middelmatige spelers betalen, zelfs ook aan kinderen en hun ouders die ook nog eens een goedbetaalde baan krijgen daar.

• Jules

Zondermeer waar. >:D<

Maar wat ik niet begrijp is waarom de knvjb weinig tot niets doet om de Nederlandse competitie

aantrekkelijker te maken.

• Adriano

Nou Jules, zolang de stadions vol zitten zoals nu, gaat er volgens mij echt niets gebeuren. Het verschil in salarissen, daar gaat het om. Talenten van alle leeftijden worden weggekocht waardoor onze eredivisie danig wordt verzwakt, dat is al jaren bekend. Maar het publiek blijft toestromen dus die zijn kennelijk tevreden met het vertoonde spel en het niveau van de spelers. Aantrekkelijker maken genereert niet meer toeschouwers, die kunnen er geeneens in. Schalke heeft een totale salarispost van 80 miljoen op jaarbasis, en dat is de tweede plaats na Bayern. En dat is een subtopper, niet meer en niet minder. Huntelaar verdient 7 miljoen bruto !!! 31 jaar, scoort ook bijna niet meer. Nu zijn ze kennelijk financieel in de problemen geraakt, en moet Huntelaar een slordig miljoentje minder gaan verdienen. 6 miljoen dus voor een modale spits.

• Jules

Precies. Maar Zeist kan wel serieus werk maken van het wegkopen van talenten. Daar doen ze nu helemaal niks aan.

Een andere mogelijkheid zijn regelingen met de merchandising en sponsor regelingen. Ze zouden eens een kijkje in de

VS of Japan nemen. Die hebben interessante regelingen mbt sponsorregelingen. Wie weet zit daar een ideetje voor

de eredivisie bij.

Ik zie zo weinig beweging vanuit Zeist.

• jeli

Wegkopen van talenten kan Zeist niks aan doem, was het maar waar.

En qua sponsors, Nederland is gewoon minder interessant.

Een bedrijf als Adidas, gewoon maar een voorbeeld, die sponsort Man United voor 90 miljoen, dat zou voor een clubs in Nederland dan max 5 miljoen zijn, zo liggen de verhoudingen ongeveer.

• Adriano

Dat ManUtd heeft een onvoorstelbare impact in Engeland. Ik ben daar verschillende keren geweest, de publiciteit voor een sponsor is ongekend. Half Engeland loopt met shirtjes van ManUtd rond, met de sponsornaam e.d. erop. Je ziet ze zelfs in vakantieoorden lopen, niet normaal.