OT. Huntelaar verdient 7 miljoen bruto per jaar. Schalke: loonlijst 80 miljoen per jaar.

• Adriano

'Welwillend Schalke vraagt belangrijke Huntelaar één miljoen euro in te leveren'

dinsdag 9 september 2014 om 16:26 door Fabian Bijman

Schalke 04 wil het contract van Klaas-Jan Huntelaar graag verlengen. De Nederlandse aanvaller is in het bezit van een verbintenis tot de zomer van 2015, als het aan Schalke ligt tekent hij op korte termijn bij tot 2017.

Wel zal Huntelaar water bij de wijn moeten doen, weet Bild. Volgens het Duitse medium moet de Oranje-spits fors inleveren wanneer hij besluit in te gaan op de aanbieding van Schalke 04. De 31-jarige Huntelaar zou momenteel zo'n zeven miljoen euro bruto verdienen in Gelsenkirchen. De Bundesliga-club wil Huntelaar, die heeft aangegeven zich prima op zijn plek te voelen bij de Duitse club, voorstellen bruto één miljoen euro in te leveren.

Schalke 04 kampt met een uitpuilend salarishuis. De Duitsers tellen op jaarbasis zo'n tachtig miljoen euro aan salarissen neer, alleen Bayern München heeft hogere loonkosten in de Bundesliga. Horst Heldt, directeur van Schalke 04, gaat op korte termijn om tafel met de zaakwaarnemer van de Oranje-international. De Nederlandse spits hervatte ondertussen dinsdag de training bij Schalke, nadat hij met een griepje even langs de kant stond.

Waar zeuren we over, het is hier toch peanuts ?

• jeli

Dat geef ik al tijden aan Adriano, je moet puur naar de Nederlandse competitie kijken, wat veredelde jeugdspelers, wat twijfelachtige buitenlanders en wat routiniers die terugkomen.

In Engeland is het nog erger, spelers van deze generatie worden gemakkelijk miljonair, kijk naar een mannetje als Promes, moest verkocht worden ( Doyen ), verdiend meteen miljoenen.

Zeg niet dat deze speler slecht is, maar voor het echte grote geld kwam had ie nu een ton misschien verdiend, had die ook nog de auto's moeten wassen van de oudere spelers.

• jojamen

Is buiten alle proporties maar wel de realiteit. Daar heb je als ned.club dus mee te dealen. Of je gaat mee of je blijft doorgaan met jeugd en af en toe een gokje uit het buitenland. Dat laatste is dus voor feyenoord de realiteit !!!

• Adriano

Het zijn natuurlijk niet alleen de financien die hierin meespelen jongens. Als ik sec naar de huidige feiten kijk, dan holt het Nederlandse voetbal in een sneltreinvaart achteruit. 1 club in de CL (na de eerste ronde is die er ook uit), 2 clubs in de EL (het scheelde 30 seconden of het was er maar 1 geweest). Die liggen er naar verwachting ook na de 1e ronde uit en dat is niet alleen pessimistisch gedacht. Het Nederlands elftal en het Nederlands beloftenelftal stellen helemaal niets meer voor, het zou me verbazen als Nederland het EK haalt. Dit alles maakt me niet vrolijk, als ik nu naar al die feiten kijk. Op al deze fronten is het voetbal van Nederlandse kant niet meer om aan te zien. Tijdens de wedstrijd Tsjechie-Nederland heb ik constant zitten zappen en heb ik grotendeels naar NCIS zitten kijken en nog een andere. Onze wereldspits van Persie speelde alsof hij voor het eerst dit jaar een bal aanraakte, die bakt er helemaal niets meer van. Nederland zonder Robben stelt totaal niets meer voor. Dat is toch een regelrecht drama, als we zo afhankelijk zijn van Robben, die ook nog eens halve seizoenen geblesseerd is. De verdediging maakt altijd, bij alle wedstrijden, cruciale fouten waar tegendoelpunten uit voort komen.

• hitman

en dan nog nooit wat winnen als club en Klaasje idem dito op paar bekertjes na

wel goed gedaan als je blijkbaar beperkt bent en je kan 7 miljoen binnen takelen

• Adriano

Hieruit concludeer ik dat hij zichzelf uitstekend ‘verkocht’ heeft. Die heeft meer uit zijn carriere gehaald (zeker financieel) dan waar hij ueberhaupt toe in staat zou zijn.

• hitman

exact wat ik bedoel beetje a la Hiddink doet iets goeds met en bij PSV aantal jaren, komt op de radar van jan en alleman tegen maximale salarissen en wint nooit geen prijs