Dost: “Feyenoord wilde me echt graag hebben, dat gaf me een hoop energie”
woensdag 10 september 2014 om 17:38 door Fabian Bijman
Feyenoord was deze zomer een serieuze optie voor Bas Dost. De spits van VfL Wolfsburg sprak met een delegatie van de Rotterdammers over een transfer, maar bleef uiteindelijk actief in Duitsland. Dat was vooral door de houding van zijn Bundesliga-werkgever.
Dost stond bij Feyenoord bovenaan het verlanglijstje met potentiële opvolgers van Graziano Pellè. In Zeist sprak de spits met trainer Fred Rutten en technisch directeur Martin van Geel. “Ik ging dat gesprek in met de gedachte: ‘ik zie wel hoe het loopt’. Het was een heel positief gesprek en na afloop voelde ik me goed. Ze wilden me echt graag hebben, dat gaf me een hoop energie. Ik had het niet verwacht en het deed wel wat met me”, aldus de 25-jarige Dost in gesprek met de NOS.
De oud-spits van onder meer sc Heerenveen en Heracles Almelo verbleef in Zeist om te revalideren. Door blessures stond Dost ruim vijf maanden langs de kant. De spits had, in tegenstelling tot wat door sommige media gemeld werd, absoluut oren naar een transfer naar Feyenoord. “Ik werd voor zeven miljoen naar Wolfsburg gehaald en dan doen ze je niet snel voor twee miljoen de deur uit. Er is over salaris en dergelijke verder niet gesproken. Zo ver zijn we nooit gekomen”, aldus Dost op de NOS-website.
Ik vraag me af of hij nu gelukkig is met de huidige situatie. Wolfsburg heeft diverse vervangers voor hem aangetrokken en heeft hij geen schijn van kans om in de basis te komen.