Nog één keer Dost, nu met zijn verhaal over Feyenoord

• Adriano

Dost: “Feyenoord wilde me echt graag hebben, dat gaf me een hoop energie”

woensdag 10 september 2014 om 17:38 door Fabian Bijman

Feyenoord was deze zomer een serieuze optie voor Bas Dost. De spits van VfL Wolfsburg sprak met een delegatie van de Rotterdammers over een transfer, maar bleef uiteindelijk actief in Duitsland. Dat was vooral door de houding van zijn Bundesliga-werkgever.

Dost stond bij Feyenoord bovenaan het verlanglijstje met potentiële opvolgers van Graziano Pellè. In Zeist sprak de spits met trainer Fred Rutten en technisch directeur Martin van Geel. “Ik ging dat gesprek in met de gedachte: ‘ik zie wel hoe het loopt’. Het was een heel positief gesprek en na afloop voelde ik me goed. Ze wilden me echt graag hebben, dat gaf me een hoop energie. Ik had het niet verwacht en het deed wel wat met me”, aldus de 25-jarige Dost in gesprek met de NOS.

De oud-spits van onder meer sc Heerenveen en Heracles Almelo verbleef in Zeist om te revalideren. Door blessures stond Dost ruim vijf maanden langs de kant. De spits had, in tegenstelling tot wat door sommige media gemeld werd, absoluut oren naar een transfer naar Feyenoord. “Ik werd voor zeven miljoen naar Wolfsburg gehaald en dan doen ze je niet snel voor twee miljoen de deur uit. Er is over salaris en dergelijke verder niet gesproken. Zo ver zijn we nooit gekomen”, aldus Dost op de NOS-website.

Ik vraag me af of hij nu gelukkig is met de huidige situatie. Wolfsburg heeft diverse vervangers voor hem aangetrokken en heeft hij geen schijn van kans om in de basis te komen.

• comulder

Die komt dus als deze winter de transferwindow weer open is. Lijkt me duidelijk!

• Joost

Van mij hoeft ie niet meer te komen. Laat MvG de komende maanden maar een goed alternatief zoeken. Geld is er wel. En misschien doen Te Vrede of Kazim het wel boven verwachting. Kan ook nog.

• hitman

wat me opvalt aan het bericht is we hebben in Zeist gesproken

daarna komt de zin dat ze nooit verder zijn gekomen bv tot een salaris bespreking

dit impliceert dat het al vroegtijdig duidelijk was dat er niks te halen was door de houding van Wburg maar geeft voor mij 't onbegrijpelijke aan

waarom er dan ook niet of nauwelijks gehandeld is naar andere spitsen opties

• Brilletje

Precies hitman…evenals bij Guidetti is die van Geel veel te lang in hun verhaal blijven hangen.

• jeli

Dost vertelde ook dat hij geen 1 training pijnvrij had getraind, dat hij nu pas zich beter voelde. Dan zou hij dus met een blessure aankomen bij Feyenoord.

Ik ben niet zo een fan van Dost, maar hij vertelde gewoon wel eerlijk zijn verhaal, hij gaat nu voor zijn kans, lukt dat niet dan zal hij daar vertrekken.

Ik ben benieuwd wanneer hij weer wedstrijdfit is.

• Adriano

Met je eens, Jeli. En verder moet ik het nogmaals zeggen, er is geen alternatief. De hele wereld is op zoek naar een scorende spits, zelfs middelmatige zijn voor exorbitant hoge prijzen verkocht. En dan komen die ook nog eens nooit naar Nederland want 3e rangs spitsen in de grote landen verdienen al het drievoudige van wat b.v. Feyenoord kan en wil betalen.

• jeli

Misschien is het helemaal niet nodig, we moeten zien wat deze spitsen gaan doen.

Er is er echter 1 bij Manu waar je geen hoogte van kan krijgen, schijnt dat Rutten veel met hem bezig is, zou toch mooi zijn als hij alsnog echt zou doorbreken.

De pest is gewoon, het is vaak alles of niets.

• hitman

dost is niet zo zeer wat me boeit / wel zijn gesteltheid trouwens en voorwaarden WB want dan wist je gelijk verder te gaan naar een ander

• Patrick

ja manu kan van alles,maar is idd nogal blind, hopen dat hij er een paar mooi maakt, evt verkopen voor mooie prijs,en dan een beter voetballende spits kunnen terug kopen,