Rutten spaart Clasie voor kraker tegen Sevilla, debuut el ahmadi?

• Patrick

Trainer Fred Rutten van Feyenoord zal voor zijn basisteam in de thuiswedstrijd morgen tegen Willem II geen beroep doen op aanvoerder Jordy Clasie. De spelbepalende middenvelder volgt een aangepast programma en krijgt daardoor nog wat extra rust in verband met de komende uitwedstrijd in de Europa League tegen titelverdediger Sevilla (komende donderdag).

Clasie moest door hamstringklachten afzeggen voor de interlands van Oranje tegen Italië en Tsjechië. Rutten besloot hem daarop 1,5 week vrijaf te geven. Donderdag meldde Clasie zich weer in De Kuip, waar hij de teruggekeerde Karim El Ahmadi kon begroeten. De Marokkaanse international zou Clasie tegen Willem II kunnen vervangen.

Khalid Boulahrouz en Rodny Lopes Cabral zijn nog niet fit. Doelman Kenneth Vermeer (ex-Ajax) kan zijn debuut maken voor Feyenoord.

Willem II heeft nogal wat spelers in de selectie met een verleden bij Feyenoord. Doelman Kostas Lamprou is gehuurd van de Rotterdamse club, aanvaller Samuel Armenteros speelde vorig seizoen nog op huurbasis in De Kuip en vleugelspits Jerson Cabral debuteerde bij Feyenoord in 2010 in de eredivisie.

'Het kan dan wel voor ons drieën een speciaal duel zijn, maar we zijn professionals en spelen nu voor Willem II. We focussen ons op die club en niet op Feyenoord', liet Lamprou weten op de website van de Brabantse club.

L

• predator

Geen Toornstra…:(

• Adriano

Natuurlijk wel Predator, Feyenoord kan echt niet om hem heen.

• Patrick

toornstra wordt DE man bij feyenoord , het is lex en vilhena om aan te haken.

• predator

Maar hij staat niet in de basis, kutzooi.

• Adriano

Ik geloof niet dat Rutten bepaalde zaken goed begrijpt, ik maak me echt zorgen. Ik blijf nog steeds bij mijn stelling dat Rutten de kerst niet haalt bij Feyenoord. Met andere woorden, die man is echt niet geschikt voor het trainerschap bij een Nederlandse topclub. Ik vind hem ook, met alle respect, net even te oud daarvoor, is niet met zijn tijd meegegaan. Zie liever een jongere coach voor de groep. Ik kan alleen maar spijkerhard beweren dat hij de verkeerde keuze is geweest. Het is voor mij TE vaak opgevallen dat hij wat betreft het opstellen van spelers TE onzeker overkomt. En dat gestamel bij interviews naar de media, genant gewoon.

• kieb

Ik weet het niet. In de media komt hij niet sterk over, waarschijnlijk mede doordat hij slist. (wat mij overigens niets uitmaakt, maar dat terzijde) Maar ik heb wel het idee, dat als hij op het veld staat er een heel ander persoon staat. Dan is volgens mij veel meer in zijn element.

• Patrick

stuur ff naar rutten, vermeer - wilkshire - el ahmadi - kongolo - vilhena - immers - toornstra - clasie - schaken - manu - boetius. zal ff wennen zijn voor vilhena maar is zeker een sterke opbouwer als back, en leerd echt verdedigen.

• BJW

Lekkere jongen ben jij, het grootste talent bij Feyenoord ga jij naar de rechtsbackplek verkrachten?

• Patrick

linksback bjw! een goede linksback heeft in het moderne voetbal nog ruimte om opbouwend enorm belangrijk te zijn,zie janmaat , vilhena heeft als back een enorme toekomst,als middenvelder is hij tacktisch niet top,hooguit een zwakke afspiegeling van davids, een 10 is het zeker niet, verd linkshalf? is dat minder dan een top linksback?