Voor Colin Kazim-Richards bleek zijn eerste optreden in De Kuip er eentje met perspectief. De bonkige aanvaller liet zich in het half uur dat hij meedeed zien met een rake kopbal en een omhaal net naast het doel. Vooral die laatste actie deed De Kuip hopen op mooie tijden, ook al leverde het net geen treffer op.
© anp.
Ondanks de positieve kritieken eist de nieuweling nog geen basisplaats op. ‘Waarom zou ik?’, zegt de van Bursaspor gehuurde aanvaller. ‘Ik ben niets meer dan een ander hier bij Feyenoord, ik moet hard werken om het shirt te verdienen’, zegt Kazim-Richards.
'Maar als ik de lijn van mijn invalbeurt doortrek, wie weet wat er dan gaat gebeuren. Ik ben ook eerlijk: ik ben er nog niet, ben nog niet honderd procent fit. Een basisplaats komt nog te vroeg. Ik moet fitter worden door het spelen van wedstrijden. Maar Mitchell Te Vrede heeft het goed gedaan, bijna in alle wedstrijden gescoord. Als ik hem was en ik zou mijn plek nu verliezen, zou ik boos zijn.'
De 28-jarige Turk zegt zich thuis te voelen in Rotterdam. ‘Ik heb bij veel clubs gespeeld, maar bij Feyenoord is alles echt goed geregeld. Soms moest ik maanden wachten op een huis of auto, bij Feyenoord is op dat vlak meteen actie ondernomen. Niet dat ik mij een grote voetballer voel en alles maar snel voor mij geregeld moet worden. Maar nu voelen mijn vrouw en twee kinderen zich hier snel thuis en dat maakt het voor mij makkelijker. Ik wil snel terugbetalen voor het vertrouwen.’
Lees ook