Kazim eist geen basisplaats: Waarom zou ik?

• Patrick

Voor Colin Kazim-Richards bleek zijn eerste optreden in De Kuip er eentje met perspectief. De bonkige aanvaller liet zich in het half uur dat hij meedeed zien met een rake kopbal en een omhaal net naast het doel. Vooral die laatste actie deed De Kuip hopen op mooie tijden, ook al leverde het net geen treffer op.

© anp.

Ondanks de positieve kritieken eist de nieuweling nog geen basisplaats op. ‘Waarom zou ik?’, zegt de van Bursaspor gehuurde aanvaller. ‘Ik ben niets meer dan een ander hier bij Feyenoord, ik moet hard werken om het shirt te verdienen’, zegt Kazim-Richards.

'Maar als ik de lijn van mijn invalbeurt doortrek, wie weet wat er dan gaat gebeuren. Ik ben ook eerlijk: ik ben er nog niet, ben nog niet honderd procent fit. Een basisplaats komt nog te vroeg. Ik moet fitter worden door het spelen van wedstrijden. Maar Mitchell Te Vrede heeft het goed gedaan, bijna in alle wedstrijden gescoord. Als ik hem was en ik zou mijn plek nu verliezen, zou ik boos zijn.'

De 28-jarige Turk zegt zich thuis te voelen in Rotterdam. ‘Ik heb bij veel clubs gespeeld, maar bij Feyenoord is alles echt goed geregeld. Soms moest ik maanden wachten op een huis of auto, bij Feyenoord is op dat vlak meteen actie ondernomen. Niet dat ik mij een grote voetballer voel en alles maar snel voor mij geregeld moet worden. Maar nu voelen mijn vrouw en twee kinderen zich hier snel thuis en dat maakt het voor mij makkelijker. Ik wil snel terugbetalen voor het vertrouwen.’

Lees ook

• Patrick

gewoon proberen! kazim is een onberekenbare beer van een spits, kan zomaar knallen tegen sevilla en ajax. tevrede is in iedergeval wel een pinch hitter.

• Adriano

Kazim is toch nog internationaal geschorst ? Te Vrede opstellen tegen Sevilla is nutteloos en zinloos. Je moet een spijkerharde snelle spits hebben, een die oorlog kan maken. Ik zou nog liever Manu daar zien. Ik heb nog de pest in op Te Vrede, die heeft totaal niets gedaan om het Lamprou moeilijk te maken. Een originele drolspits die enige mazzel heeft gehad dat hij een paar doelpunten heeft gemaakt. Maar als teamspeler waardeloos.

• hary

Te Vrede kan er geen kut van,Adriano

• Adriano

Wij roepen dat nou allemaal, maar de feiten zijn er gewoon. Ik heb op hem gelet bij corners, en ook de anderen zoals verdedigers die naar voren komen. Die Lamprou, 1.60 m, stond daar gewoon ballen te vangen zoals voorzetten en corners, niemand stoorde hem daarin. Bij corners zet je toch een lange gozert, b.v. van Beek of Kongolo, voor hem en gaat hem op zijn tenen staan of iets dergelijks. NIETS van dat alles, de hele wedstrijd niet. Tegen een goedlopend elftal had Lamprou 5 of 6 keer naar het net gemoeten. Te Vrede ging in de meeste gevallen bij corners op de rand van het strafschopgebied staan waar hij totaal nutteloos was. Ik denk, en de meeste van jullie, met weemoed aan Pellè terug. Maar ook de Vrij was supergevaarlijk als hij naar voren kwam, b.v. bij corners. Scoorde ook behoorlijk vaak.

• jeli

Pelle is niet te vervangen, dat wisten we van te voren.

Toch denk ik dat we aan die Kazim geen slechte zullen hebben, zou mooi zijn als hij het red en Feyenoord hem voor een paar jaar kan vastleggen.

Tegen Sevilla is hij er zeker niet, dan zou ik in ieder geval Manu dan opstellen, kan zomaar zijn dat je je weer kan ergeren aan Manu, gewoon onberekenbaar.

4 man op het middenveld en 2 man voorin. Met in ieder geval dus wel Toornstra en Clasie.

Dat we teveel middenvelders hebben vind ik onzin, je hebt nu gewoon betere keuzes, maar die moet je wel maken.

• Adriano

Inderdaad, een teveel aan middenvelders maakt niet uit, als de juiste maar worden opgesteld. Zoals het nu gaat is er te weinig creativiteit. Toornstra kan dat verbeteren. Ik geloof wel in een middenveld El Ahmadi - Clasie - Toornstra - Vilhena. En dan, zeker tegen Sevilla, met 5 verdedigers.: Wilshire - van Beek - Kongolo - Mathijsen - Nelom. Voorin Schaken - Manu. Snelle spelers dus voorin, geen Te Vrede want die loopt de 100 meter in 20 seconden, te traag voor de counter. Want van die counter zal Feyenoord het moeten hebben.

• Urban achiever

Precies! Misschien dat we met 12 wel van Sevilla kunnen winnen! Of wil je Vermeer thuislaten? Vind ik te risicovol, hoor.

• BJW

Vermeer op de bank?

• Adriano

El Ahmadi in de goal. Alleskunner !