Elftal uit is uit balans en Rutten is daar niet voor verantwoordelijk.

• 1908

Fijn dat je het verduidelijkt. Want van beek maakte gewoon cruciale verdedigingsfouten en mede door hem is het een en al onrust. De vraag is of dat erg is voor nu en de toekomst. Nee, toen De Vrij daar begon was het allemaal nog veel erger. Van Beek doet het dus gezien de omstandigheden niet slecht. Maar zo, samen met zijn collega's, al het hele seizoen goals weggeven tegen mindere tegenstanders is gewoon onder de maat.

• kieb

Ben het met de vorige wedstrijden met je eens, met de wedstrijd tegen Willem 2 niet, maar daar hebben we het al over gehad……

• Adriano

En verder Kieb, je zult het ongetwijfeld met me eens zijn dat we op een bepaald middelmatig niveau blijven hangen, want als die jonge gasten eindelijk na een paar jaar foutenvrij gaan spelen, worden ze verkocht want dan vallen ze op bij de internationale scouts. Kijk maar naar de Vrij, twee jaar lang naar zijn blunders zitten kijken, en toen hij ineens geen fouten meer maakte was hij pleiten. Dus wat ik wil zeggen is dat Feyenoord een weg is ingeslagen waar ze niet meer uitkomen, Het is een vicieuze cirkel. Een opleidingsclub met jongeren die enige jaren fouten (mogen) maken en als die fouten eruit zijn kunnen ze verkocht worden. En het klootjesvolk, wij dus, zitten maar vruchteloos te snakken naar een kampioenschap, naar internationale successen. Jongens, vergeet het maar. We jagen met zijn allen een hersenschim na, iets ongrijpbaars.

• kieb

Ik zit een fase verder in het gebeuren dan jij. Dat merk ik wel. Ik heb me bij bepaalde zaken al neergelegd. Clubs in NL en Belgie enz, de B competities dus, daar is geen geld te verdienen zoals ze dat in de top competities wel kunnen verdienen. Dat betekent dat je ook je spelers creatiever moet aanschaffen, wat dus betekent dat je het moet doen met talenten of huurlingen van grote clubs, die teveel spelers hebben. Dat gaat echt niet meer veranderen hoor.

Het is nu zaak om dit verder uit te werken en te zorgen dat je straks net als ajax en psv kunt inkopen en deze salarissen kan betalen. Dan kom je in NL weer terug aan de top. Europees haal je dat niet meer. Dat is een gedachte die alleen op kan komen bij luchtfietsers als Johan Druijff

• Adriano

Nou Kieb, bij psv en ajax groeien de bomen ook niet tot in de hemel, niet meer. Zeker niet bij psv. Ook ajax betaalt die torenhoge salarissen niet meer. Matig elftal dat met de grootst mogelijke moeite van een degradatiekandidaat wint, psv verliest kansloos van een elftal dat speelt met tweederangs spelers. ajax doet ook niet anders dan talenten kopen zoals milic enz. Als je net als Feyenoord zo afhankelijk bent van je zelf opgeleide talenten dan kan je NOOIT om het kampioenschap strijden. Dat kan gewoonweg niet, het kost teveel tijd om die jongens op een behoorlijk niveau te brengen. Je verliest simpelweg veel teveel punten. Speel je met b.v. twee jonge talenten en die krijgen een dip van twee jaar, dan kan je dat opvangen. Speel je met 5 of 6 van die jongens, dan kan Feyenoord dat nooit opvangen. Dan MOET er gekocht worden en geen dikke dertigers die al chronische klachten hebben. Dus het systeem dat FReyenoord hanteert kan een jaar goed gaan, maar dan begint de ellende. De groei stagneert, ze maken geen stappen meer maar vervangend materiaal is matig. Dus de club blijft achter de feiten aan hollen. Maar………….we zijn uit de financiele zorgen. Dat zal iedereen een groot genoegen doen.

• 1908

Dat staat helemaal los van Feyenoord. Dat geldt voor het complete internationale voetbal. Een club of 20 wordt steeds rijker, en biedt zelfs jochies van 14 al 5 ton salaris. Die hebben vier elftallen die beter zijn dan ons eerste. Je doet er niks aan, spelers verdienen daar 10 keer zo veel als dat we hier kunnen bieden. Het is natuurlijk leuk, in de basis bij Feyenoord, maar jezelf rijk voetballen is dat ook.

Die hele gang van zaken kan alleen maar omgedraaid worden als je zegt dat je niet meer voor die paar centen als kannonenvoer in de champions league gaat spelen, maar met z'n alleen een dikke vinger opsteekt en een eigen liga opricht.

• Adriano

Met welke clubs/landen ? Niet de grote landen en grote clubs, die leven van de CL. Een Benelux competitie ? Wordt een lachertje, zeker financieel.

• kieb

die oudjes zijn niet gekocht.

Ajax en psv kunnen bijna 2 keer zo hoge salarissen betalen.

We zijn idd uit de schulden. Moet je nagaan als je nu weer zo je spelers kan verkopen, wat je dan allemaal kan doen…..

• Wolfje9999

Jij slaat de spijker op zijn kop!

• Wolfje9999

Dat duurt wel een paar jaar op deze manier!