Als Feyenoord vanavond bij de start van de groepsfase in de Europa League met vertrouwen speelt, kan de ploeg het Sevilla moeilijk maken. Dat zei Karim El Ahmadi vandaag tijdens de persconferentie.
'Ik heb respect voor ze', vertelde El Ahmadi. In groep G neemt Feyenoord het naast bekerhouder Sevilla op tegen Standard Luik en HNK Rijeka. ‘Sevilla heeft gewoon een grote ploeg, maar je moet er ook weer geen ontzag voor hebben. Het gaat erom dat je zelf durft te voetballen. Als we de schroom van ons afgooien, hebben ook wij een goede ploeg.’
El Ahmadi maakte een week geleden zijn rentree bij de Rotterdamse club. Feyenoord maakte met vijf punten uit vijf duels en de veertiende plek op de ranglijst een slechte start in de eredivisie. Maar volgens de middenvelder komt het goed met zijn team. ‘We hebben altijd onze supporters, die mij in het verleden al door meer moeilijke momenten hebben geloodst en de selectie herbergt voldoende kwaliteit. Ik zie gewoon heel veel talent. Nu is het zaak dat het eruit komt en dat kan alleen als je durft te voetballen.’