Manu: Mijn lichaam is door God gegeven

• Patrick

Elvis Manu wil graag laten zien dat hij goed genoeg is voor Feyenoord. In één opzicht is hij naar eigen zeggen in elk geval beter dan de andere spelers: ‘Er is bij Feyenoord geen speler sneller dan ik’, zegt hij in een interview met Voetbal International. ‘Wie anders beweert, daag ik uit voor een wedstrijdje, haha.’

'Niet dat ik er veel voor hoef te doen, trouwens', vervolgt de aanvaller. ‘Mijn lichaam is door God gegeven. Vroeger, toen ik klein was, liep ik een beetje raar. De jongens bij Feyenoord lachten me uit. Maar toen ik op een dag na de zomervakantie terugkwam, liep ik ze er allemaal uit. Mijn lichaam was volgroeid. Ik denk dat het de Afrikaanse genen zijn.’

Manu vindt dat hij het getroffen heeft met de huidige trainer van Feyenoord. ‘Nooit eerder heb ik een trainer meegemaakt die het zo in me ziet zitten als Fred Rutten. Met hem heb ik een afspraak gemaakt. Ik luister naar ’m en stel me helemaal open. Hij gaat vervolgens van mij een goede voetballer maken', aldus Manu.

Rutten vergelijkt Manu wel eens met Eljero Elia. ‘Ook ik ben een ruwe diamant die moet worden geslepen. Bij Elia is het gelukt, hij kwam bij FC Twente, ontwikkelde zich en haalde zelfs het Nederlands elftal. Ik moet nog geslepen worden en hoop dat ik hetzelfde kan bewerkstelligen.’

Zondag wachten hem en zijn teamgenoten een cruciale wedstrijd: de klassieker in De Kuip tegen Ajax. ‘De winnende maken tegen Ajax, dát zou de ultieme droom zijn’, zegt Manu. ‘Maar als iemand anders in die wedstrijd dat doelpunt maakt, ben ik net zo gelukkig.’

• Patrick

manu , de nieuwe obiku ?

• damachin

Manu is technisch vrij beperkt, mist rust en overzicht, bovendien laat hij zich snel intimideren.Maar Manu is zeker snel , sterk en geeft niet snel op . Ik denk dat Elvis het beste tot zijn recht komt in een 2 spitsen systeem loerend op de counter , Zal alleen wat slimmer moeten spelen , denk dat hij en schaken snel buitenspel zullen lopen en niet makkelijk elkaar kunnen vinden . Desondanks zie ik vanavond kansen als ze niet te laf en afwachtend beginnen wat meestal het geval is bij een ploeg zonder al te veel zelfvertrouwen.Ben trouwens nu al flink zenuwachtig.

• Adriano

Ik heb ook een goddelijk lichaam, maar daar praat niemand over.

• Yente

Als we geluk hebben dat we scoren vanavond, moet het van de middenvelders komen, ik heb me hoop op Toornstra voor de rest zie ik het een beetje somber in, maar heb er wel zin in :)

• TTV

Yente Schreef:

——————————————————-

> Als we geluk hebben dat we scoren vanavond, moet

> het van de middenvelders komen, ik heb me hoop op

> Toornstra voor de rest zie ik het een beetje

> somber in, maar heb er wel zin in :)

Hou op schei uit… We hebben een wereldelftal….

• Adriano

Een hele geruststelling, TTV. Dat werkt als valium op mijn ziel.

• Joost

Als Elvis zich als voetballer nog een stuk ontwikkelt heeft hij alles in zich om een van de grote culthelden uit de Feyenoord geschiedenis te worden. Categorie Kiprich, De Goey, De Wolf.

• Adriano

Dat spat er vanaf.