Laten we nou eventjes een paar positieve dingen proberen te ontdekken

• denmen751

Je hebt gewoon een ongelooflijke kutverdediging. Totaal geen initiatief en staan constant te slapen bij spelhervattingen.

Op het middenveld heb je totaal niets aan vilhena. Constant balverlies en doet er niets aan om hem terug te veroveren. Zondag gewoon met karsdorp erbij op het middenveld. Kongolo centraal voor mathijssen en geef woudenberg gewoon een kans op linksback.

• Den

Ik heb de eerste helft niet gezien maar ik vind het vreemd dat je Vilhena nu weer noemt. Hij lijkt wel onze kop van jut te worden. In mijn opinie toonde Vilhena tenminste meer lef dan Clasie die toch ook niet altijd balvast was.

Verder is volgens mij het het grootste manco het feit dat er achterin niet wordt doorgedekt. Het komt allemaal labbekakkerig over. De backs stonden ook vaak verkeerd.

• Urban achiever

Nee, tuurlijk niet. Iedereen heeft zijn vooringenomen stellingen alweer ingenomen. Allemaal negatief. Punt is dat je bij de winnaar van de Europa League op bezoek bent met een ploeg die zich de afgelopen jaren niet eens voor het hoofdtoernooi heeft weten te plaatsen. We zijn allebei leeggekocht, maar zij hebben de mogelijkheid er goede voor terug te kopen. Feit is dat je gisteren geen enkele veldgoal tegen hebt gekregen, dat de goals vallen uit standaardsituaties (ergo: zij hebben niet veel weten te creeeren tegen ons), dat de goals vallen uit unforced errors (die maak je zelf; kun je er dus ook zelf uithalen), je de eerste helft veel balbezit had, bij vlagen lekker meespeelde en twee kansen creeerde.

Dat je daar verliest, kan gebeuren, sterker: is conform verwachting. Doet er dus verder ook niet toe. Waarschijnlijk gaat iedereen daar verliezen.

Dan naar de Nederlandse competitie: je analyse is prima. We staan laag omdat we niet van clubs als Utrecht en W2 winnen. Dat komt echt niet door slecht aankoopbeleid, selecties uit balans of al die zeik-stokpaardjes van de cynici hier. Je hebt op elke positie een betere speler dan de directe tegenstander, dus je hoort gewoon te winnen. Dat je dat niet doet komt door vorm of door niet brengen wat je moet brengen. Dat heeft niks met beleid te maken, maar met vorm creeeren. Dat doe je op training: inslijpen vastigheden, patronen, elkaar blind vinden. Zorgen dat het gaat lopen.

• BJW

Gelukkig nog iemand die begrepen heeft waar het hier om ging.

Ben het overigens helemaal en totaal met je eens en je vakkundige relaas spreekt boekdelen.

• Adriano

Ik zag bij de tegenstander, die ook met een praktisch nieuw elftal dit seizoen zijn begonnen, allerlei automatismen die ik bij Feyenoord totaal niet gezien heb. Dat hebben ze behoorlijk snel onder de knie gekregen. Verder heb ik nog één belangrijk negatief punt. Er wordt zo weinig bewogen, vooral door het middenveld. Veel te statisch allemaal. Vilhena wordt door mij niet als de kop van jut gezien, zelfs geen enkele speler. Dat is bij mij Rutten, en de hele technische staf. Die bakken er helemaal niets van met het beschikbare materiaal. Dat geldt niet alleen voor gisteravond, het geldt voor het hele seizoen tot op heden. En ik begin te geloven dat dat structureel is, ik zie geen enkele verbetering. Dode spelmomenten zijn vaste tegendoelpunten, al vanaf het begin.

• predator

Urban achiever Schreef:

——————————————————-

> Nee, tuurlijk niet. Iedereen heeft zijn

> vooringenomen stellingen alweer ingenomen.

> Allemaal negatief. Punt is dat je bij de winnaar

> van de Europa League op bezoek bent met een ploeg

> die zich de afgelopen jaren niet eens voor het

> hoofdtoernooi heeft weten te plaatsen. We zijn

> allebei leeggekocht, maar zij hebben de

> mogelijkheid er goede voor terug te kopen. Feit is

> dat je gisteren geen enkele veldgoal tegen hebt

> gekregen, dat de goals vallen uit

> standaardsituaties (ergo: zij hebben niet veel

> weten te creeeren tegen ons), dat de goals vallen

> uit unforced errors (die maak je zelf; kun je er

> dus ook zelf uithalen), je de eerste helft veel

> balbezit had, bij vlagen lekker meespeelde en twee

> kansen creeerde.

>

> Dat je geen veldgoals tegenkrijgt, komt omdat de tegenstander je spaart en Vermeer er nog een paar uithoudt. Op een gegeven moment was het puur galleryplay, Sevilla speelde misschien op 40% van haar kunnen.