Janmaat, De Vrij, Indi

• Den

Ook ik dacht voor het seizoen : we hebben Kongolo en v Beek toch? Maar hebben we de inbreng van deze drie niet onderschat met zijn allen? Ja, ze maken ook wel hun foutjes maar met name Janmaat en De Vrij weten toch veel beter hoe je vooruit moet ballen. Tevens heb ik het idee dat ze zich wat minder snel uit het veld lieten slaan. Het oogde allemaal toch wat stabieler.

• BJW

Toch is voor mij van Beek met zijn paar eredivisie wedstrijden nu al de relevatie van dit seizoen en ik ben er van overtuigd, dat hij beter dan de Vrij en Indi samen gaat worden. Wat nog lang niet betekent, dat hij geen fouten maakt!

• BJW

Wilkshire speelde gisteren verdedigend niet geweldig maar dat gebeurde Janmaat ook regelmatig.

Kongolo is totaal uit vorm en Nelom is vvor mij naar nederlandse begrippen momenteel de betere.

• Urban achiever

Nee, de kwaliteiten zijn niet onderschat. Misschien zijn Kongolo en Van Beek in potentie wel beter dan De vrij en Indi. Alleen mensen vergeten snel. Toen Indi en De vrij in het eerste kwamen, was het ook een zootje. Het duurde ook tot eigenlijk de tweede helft van afgelopen seizoen tot die fouten en foutjes eruit waren. Je begint met nieuwe, jonge verdedigers, dus die cyclus begint ook opnieuw. Dat vergt van ons volgers dat we geduld hebben, ons herinneren aan toen die vorige lichting begon. Het is niet zo dat Van Beek en Kongolo beginnen waar De Vrij en Indi waren geeindigd. Helaas.

• BJW

Precies en vergeet niet, dat Indi vaak gewoon op lb stond en pas bij van Gaal weer in het centrum belande.

Hoe langzaam Mathijsen ook is, zijn overzicht en techniek zijn altijd nog een graadmeter voor jongere spelers.

• Den

Dan moeten we ook niet zeuren dat het slecht is. En dan moet v Geel ook het woord titel niet in de mond nemen want dat kan dan niet

Overigens denk ik dat je Matthijssen ook een probleem is. Verdedigen op de middenlijn gaat met hem bijna niet meer en dat is in de eredivisie een probleem

• Brilletje

Maar je bedoelt dan dat ie laat zien hoe het niet moet….toch!!!!!

• jerry

De vrij begon ook beroerd toen hij zijn eerste seizoen in feyenoord 1 speelde. Het heeft allemaal tijd nodig

• jerry

Kongolo is ook geen linksback

• jerry

Zijn overzicht dat zagen we tegen Willem 2… daarom werd hij al snel gewisseld