Van Beek voor het eerst in voorselectie Oranje, toch weer 3 internationals!

  • Patrick

    Bruma, Promes, Pröpper en Vermeer keren terug

    Feyenoord-verdediger Sven van Beek is voor het eerst opgenomen in de voorselectie van Oranje. Bondscoach Guus Hiddink selecteerde ook Jeffrey Bruma, Quincy Promes, Kenneth Vermeer en Davy Pröpper na een maandenlange afwezigheid weer. Oranje speelt begin oktober tegen Kazachstan en IJsland in het kader van de EK-kwalificatie.

    Bondscoach Guus Hiddink. © epa.

    Door blessures ontbreken Rafael van der Vaart, Ron Vlaar en Memphis Depay in de voorlopige groep.

    Het Nederlands elftal ontvangt Kazachstan op vrijdag 10 oktober in de Arena. Drie dagen later staat in Reykjavik de uitwedstrijd tegen IJsland op het programma. Hiddink maakt op vrijdag 3 oktober zijn definitieve selectie bekend.

    Voorlopige selectie Nederlands elftal

    Doel: Jasper Cillessen (Ajax), Tim Krul (Newcastle United), Kenneth Vermeer (Feyenoord), Jeroen Zoet (PSV).

    Verdediging: Sven van Beek (Feyenoord), Daley Blind (Manchester United), Jeffrey Bruma (PSV), Virgil van Dijk (Celtic), Daryl Janmaat (Newcastle United), Bruno Martins Indi (FC Porto), Erik Pieters (Stoke City), Joël Veltman (Ajax), Paul Verhaegh (FC Augsburg), Stefan de Vrij (Lazio Roma), Gregory van der Wiel (Paris Saint-Germain).

    Middenveld: Ibrahim Afellay (Olympiakos), Jordy Clasie (Feyenoord), Leroy Fer (Queens Park Rangers), Nigel de Jong (AC Milan), Davy Klaassen (Ajax), Davy Pröpper (Vitesse), Wesley Sneijder (Galatasaray), Georginio Wijnaldum (PSV).

    Aanval: Klaas Jan Huntelaar (Schalke 04), Dirk Kuyt (Fenerbahçe), Jeremain Lens (Dinamo Kiev), Luciano Narsingh (PSV), Robin van Persie (Manchester United), Quincy Promes (Spartak Moskou), Arjen Robben (Bayern München).

    Lees oo

  • Adriano

    Ik begrijp een ding niet. Verhoek had ik zeker verwacht.

  • kieb

    Leuk dat ie weet dat Guus hem in de gaten houdt

  • predator

    Boulahrouz mis ik in de selectie.

  • jeli

    kieb Schreef:

    ——————————————————-

    > Leuk dat ie weet dat Guus hem in de gaten houdt

    Dat zegt al genoeg over Guus helaas, van Beek heeft nog heel veel te leren.

  • Adriano

    Als hij niet chronisch geblesseerd was geweest, had die erbij gezeten. :D