'Stadion wordt een kutgebouw'

  • Bertus67

    Van Egeraat niet optimistisch: ‘Stadion wordt een kutgebouw’ donderdag 25 september 2014 10:50 12.805 keer bekeken 146 reacties Pro Shots Bron: Quotenet.nl

    Eerder dit jaar greep de Rotterdamse toparchitect Erick van Egeraat naast de klus het nieuwe Feyenoord-stadion te bouwen. In een interview in Quote toont hij zich weinig optimistisch over de architecten die nu wél aan de slag mogen.

    ‘Schrijf maar op: daar komt gegarandeerd een kutgebouw uit’, aldus Van Egeraat over de plannen voor een grondige verbouwing van De Kuip. De klus ging onlangs naar architect Rein Jansma, die van bouwer BAM ‘carte blanche’ krijgt om een vernieuwd stadion te ontwerpen. Architect Arend Rutgers maakte in opdracht van BAM het eerste ontwerp.

    Dat zijn eigen ontwerp het aflegde, wijt Van Egeraat aan vriendjespolitiek. ‘Moet ik koste wat kost het nieuwe Feyenoord-stadion bouwen? Een ander doet dat nu; ik kan precies herleiden hoe dat komt. Een architect van minder dan middelmatige kwaliteit krijgt die klus.’

    Vanwege betere connecties binnen club en politiek dus? ‘Ja, natuurlijk. Omdat hij niet te lastig is, genoegen neemt met het honorarium, niet te veel zeurt of met de bullshit naar buiten treedt. Maar je krijgt nu gewoon iemand die mijn voorstel voor de Kuip omzet in een foeilelijke verbouwing. Ik ben natuurlijk streng en veeleisend, dat is niet voor alle betrokkenen en financiers interessant.’

  • Adriano

    En de kleedkamer gaat Clitoris heten. De ingang naar het veld gaat door plastic schaamlippen.

  • Bertus67

    jij hebt het ontwerp dus al gezien …..

  • Adriano

    Ja, vooral die enorme schaamlippen vielen me op. Hoewel, lippen……..vond het meer lappen.

  • Bertus67

    ik wil wat zeggen maar nee…. hahaha

  • Adriano

    Bertus, gooi het eruit. Maak van je hart geen moordkuil.

  • Urban achiever

    Klinkt als een frustrootje, zeg, die architect. Hij moet eens hier komen prikken, tussen gelijkgestemden.

  • Bertus67

    zo zie ik het ook,en eentje die het hoog in zijn bol heeft en erg arrogant

  • jerry

    Maar wat nou als hij gelijk heeft. Dat bam matige architect is? Ze komen nu al niet uit. Dus sukje grondcerbij kopen. Kostenvoor feyenoord 35 miljoen

  • Bertus67

    ik mag hem als mens niet,maar daarom ken hij wel gelijk hebben in wat hij zegt in deze……