geachte meneer van geel

  • baldor

    Geachte Martin van Geel, U heeft zich jarenlang verscholen achter het feit dat er geen geld was en dat hierdoor de mogelijkheden beperkt waren. Volkomen duidelijk. Het beleid was prima… Veel eigen jeugd, aangevuld met ervaring cq sterkhouders. Dit alles onder bezielende leiding van Ronald Koeman, een voormalig topspeler met een Feyenoord verleden. Door de financiële injectie van Pim en co en de ideale combinatie, die op het veld stond, is de club van de ondergang gered en u…it zijn as herrezen. Dit kunt u ook op uw conto bijschrijven. Hulde hiervoor. Echter na een aantal glorieuze jaren, denkt u dat u god in levende lijve bent. Ik moet u helaas uit deze droom ontwaken. Met een dik gevulde beurs, welke meer gevuld had moeten zijn, heeft u de foute beslissingen gemaakt. Het is begonnen met de hele soap rondom een nieuw stadion, waarbij u en uw mede directie-leden dachten aan alles en iedereen voorbij te kunnen gaan. Gevolgd door de klucht rond Willem van Hanegem. Deze zou als klankbord kunnen fungeren. In gesprekken heeft clubicoon Willem aangegeven, dat de eisen van modern voetbal een sterke solide verdediging en een balvaste killer in de zestien, de basisprincipes zijn en dat in NL de jeugd het kapitaal van de clubs zijn en daarom goed vertegenwoordigd moeten zijn in de A selectie. Wat doet u : u zet Willem buitenspel, verkoopt het goud van de club voor een te laag bedrag. Bouwt een verdediging met kneuzen als Mattijsen, Wilkshire en Boularouz. Om dit wanbeleid te verhullen,koopt u Kenneth Vermeer, waar ik honderd procent achter sta, echter de manier waarop Mulder behandeld is, is natuurlijk respectloos. Ondertussen heeft u Fred Rutten al aangesteld. Behoudens het feit dat ik dit een incapabele trainer vind ( mislukt bij Schalke, PSV en Vitesse, geen uitstraling, geen Feyenoord mentaliteit, angsthaas en niet in staat jeugd in te passen), vraagt deze trainer continu om een spits. Net zo miraculeus als de klassieker tegen 020, lukt het u niet een spits te contracteren. De opties waren te over… Dost, Guidetti, Van Wolfswinkel, De Leeuw etc etc. Uiteindelijk heeft u te lang gewacht inzake Guidetti( geblesseerd???) waardoor er nu pas 4 keer gescoord is in de Eredivisie en Beker. Kortom wanbeleid. Ik kan nog verder gaan met een opsomming van uw godenzoon praktijken van het laatste half jaar. Echter ik word met de minuut kwader. Derhalve bedankt voor uw positieve bijdrage de afgelopen jaren. Er is een tijd van komen en een tijd van gaan. Die laatste is nu gekomen. Deze ontslagbrief geldt ook voor uw maatje E. Gudde

    I'm Feyenoord till I die… YNWA.

    Fred, succes gedurende het verdere verloop van de competitie. Wij weten allemaal dat de doelstelling kampioen worden met dit beleid en selectie totale onzin is. Blijf je best doen het tij te keren

  • TTV

    baldor Schreef:

    ——————————————————-

    > Geachte Martin van Geel, U heeft zich jarenlang

    > verscholen achter het feit dat er geen geld was en

    > dat hierdoor de mogelijkheden beperkt waren.

    > Volkomen duidelijk. Het beleid was prima… Veel

    > eigen jeugd, aangevuld met ervaring cq

    > sterkhouders. Dit alles onder bezielende leiding

    > van Ronald Koeman, een voormalig topspeler met een

    > Feyenoord verleden. Door de financiële injectie

    > van Pim en co en de ideale combinatie, die op het

    > veld stond, is de club van de ondergang gered en

    > u…it zijn as herrezen. Dit kunt u ook op uw

    > conto bijschrijven. Hulde hiervoor. Echter na een

    > aantal glorieuze jaren, denkt u dat u god in

    > levende lijve bent. Ik moet u helaas uit deze

    > droom ontwaken. Met een dik gevulde beurs, welke

    > meer gevuld had moeten zijn, heeft u de foute

    > beslissingen gemaakt. Het is begonnen met de hele

    > soap rondom een nieuw stadion, waarbij u en uw

    > mede directie-leden dachten aan alles en iedereen

    > voorbij te kunnen gaan. Gevolgd door de klucht

    > rond Willem van Hanegem. Deze zou als klankbord

    > kunnen fungeren. In gesprekken heeft clubicoon

    > Willem aangegeven, dat de eisen van modern voetbal

    > een sterke solide verdediging en een balvaste

    > killer in de zestien, de basisprincipes zijn en

    > dat in NL de jeugd het kapitaal van de clubs zijn

    > en daarom goed vertegenwoordigd moeten zijn in de

    > A selectie. Wat doet u : u zet Willem buitenspel,

    > verkoopt het goud van de club voor een te laag

    > bedrag. Bouwt een verdediging met kneuzen als

    > Mattijsen, Wilkshire en Boularouz. Om dit

    > wanbeleid te verhullen,koopt u Kenneth Vermeer,

    > waar ik honderd procent achter sta, echter de

    > manier waarop Mulder behandeld is, is natuurlijk

    > respectloos. Ondertussen heeft u Fred Rutten al

    > aangesteld. Behoudens het feit dat ik dit een

    > incapabele trainer vind ( mislukt bij Schalke, PSV

    > en Vitesse, geen uitstraling, geen Feyenoord

    > mentaliteit, angsthaas en niet in staat jeugd in

    > te passen), vraagt deze trainer continu om een

    > spits. Net zo miraculeus als de klassieker tegen

    > 020, lukt het u niet een spits te contracteren. De

    > opties waren te over… Dost, Guidetti, Van

    > Wolfswinkel, De Leeuw etc etc. Uiteindelijk heeft

    > u te lang gewacht inzake Guidetti( geblesseerd???)

    > waardoor er nu pas 4 keer gescoord is in de

    > Eredivisie en Beker. Kortom wanbeleid. Ik kan nog

    > verder gaan met een opsomming van uw godenzoon

    > praktijken van het laatste half jaar. Echter ik

    > word met de minuut kwader. Derhalve bedankt voor

    > uw positieve bijdrage de afgelopen jaren. Er is

    > een tijd van komen en een tijd van gaan. Die

    > laatste is nu gekomen. Deze ontslagbrief geldt ook

    > voor uw maatje E. Gudde

    >

    > I'm Feyenoord till I die… YNWA.

    >

    > Fred, succes gedurende het verdere verloop van de

    > competitie. Wij weten allemaal dat de doelstelling

    > kampioen worden met dit beleid en selectie totale

    > onzin is. Blijf je best doen het tij te keren

    Zo da's een bittere pil…

  • Brilletje

    ……..maar wel de waarheid.

  • jeli

    Nou geweldige brief Baldor, maar leg me eens uit waarom Gudde zou moeten vertrekken, de man heeft geen uitstraling, maar heeft er wel mede voor gezorgd dat we financieel weer gezond zijn.

    Dan over de spitsen, ik had van Wolfswinkel graag gezien, de man verdiend alleen te hoog salaris, wilde nog geen stap terug doen.

    Bas Dost heeft constant blessures, mogen we blij zijn dat die niet is gekomen. Ter info heeft net 40 wedstrijden gespeeld vanaf de tijd dat die daar zit.

    Guidetti, ja jammer dat die niet is gekomen, toch begrijp ik het wel 5 miljoen transfersom en dan nog mega salaris, risico te groot.

    De Leeuw is een aardige speler, maar is reserve bij Groningen.

    Ben ik blij met de gehaalde spelers, eigenlijk alleen met Toornstra, dat is een goede aankoop.

    Het is altijd makkelijk om te zeggen die en die moet weg, maar kom dan eens met alternatieven.

    Verder ben ik ook kwaad, maar ik ben dat nu eerder op de spelers, er lopen internationals rond die een uitzondering daargelaten, slecht spelen.

    Als we nu mensen gaan ontslaan gaat dat weer veel geld kosten, dat wordt nogal eens vergeten heb ik het idee.

    Is van Geel heilig voor mij, nee hoor, maar als dat soort mannen ontevreden is gaat men vanzelf wel weg.

    Rutten voor mij heilig, totaal niet vind het geen trainer voor Feyenoord, man heeft 1 jaar contract, zou me verbazen als Feyenoord met hem omgaat.

    Assistenten, van de zotte dat je 2 Feyenoord mannen op de bank hebt zitten, en de nieuwe assistent deelt de lakens uit in de dug out, kijk dat is nou een echte fout, daar moet je voor waken als Feyenoord zijnde.

    Verder begrijp ik je onvrede wel, dat hebben we allemaal.

  • boldos

    pelle is verkocht, en dat die verkocht zou worden zag een ieder al lang aankomen.

    dan is het bekend dat je een opvolger moet halen, helemaal als je een gooi naar het kampioenschap wilt doen.

    er is geen scorende spits gekomen, niet 1 van de bekende namen ( guidetti, dost etc etc) maar ook geen andere spits.

    dat is de fout van van geel, niets meer en niets minder.

    dus tijd voor een nieuwe.

  • 1908

    Gaan we weer. Lekker een topicje zeiken op Van Geel. Koppel het nou eens los van die man. Dat er niemand is gekomen, is het gevolg van het beleid geen debiele salarissen meer te betalen. Denk aan twee miljoen netto voor Dost. Is dat een fout? Ik vind van niet. Ik vind dat een zeer logisch beleid en dat er dan geen spits komt vind ik eerder een jammerlijk gevolg dan een fout. En het is vooral jammer omdat de rest van het team totaal geen vorm heeft. Maar ik begrijp die keuze en sta daar zelfs achter.

    Een wedervraag: wat had je gezegd als Van Geel nu wel Dost had gehaald voor 5 miljoen met 2 miljoen netto salaris, en Dost had nu op de tribune gezeten met een blessure? Of zoals De Jong bij PSV, nauwelijks een toegevoegde waarde hebben?

    Zeiken is zo makkelijk, dat zien we hier dagelijks. En er wordt toch wel gezeken, wat de directie ook doet. Maar een beetje oog voor the big picture ontbreekt volledig.

  • 1908

    Fijn, zo'n hart onder de riem aan het einde. Eerst zeik je Fred helemaal af en dan wens je hem succes. Ben benieuwd of Fred er blij mee is. Sterke brief!

  • jrcruzzzz

    Helemaal eens, alleen een tijd van gaan? iedereen maakt fouten, geef hem nog een kans

    En kan je me vertellen wat Gudde hiermee te maken heeft? die man doet in mijn ogen niks verkeerd, en zit nu al zo lang bij de club en weet dus waar hij mee bezig is, laat hem zitten zou ik zeggen

  • boldos

    wat een kortzichtige blik.

    als je je alleen maar richt op een dost en/of een Guidetti dan ben je slecht bezig. je moet je richten op heel veel spitsen, en gewoon zorgen dat er

    1 komt. tuurlijk was dost te duur, dus benader je een andere spits, en nog 1 en nog 1

    huren of kopen wat dan ook.

  • Urban achiever

    Natuurlijk, iets al kortzichtig noemen voordat je überhaupt snapt wat er staat.

    Ik geef een stelling ('Dat er niemand is gekomen, is het gevolg van het beleid geen debiele salarissen meer te betalen'), heb daar een mening over ( dat vind ik prima) en onderbouw dat met twee VOORBEELDEN (Dost en Guidetti). Er had ook een andere spits mogen komen, als die in dat beleid past. Van Geel heeft zich op veel spitsen gericht, als ik het goed begrijp. En er zijn drie redenen waarom ze niet zijn gekomen 1. ze wilden niet (messi, CR07, Dost, Ibrahimovic) 2. ze waren te risicovol (opnieuw dost, guidetti), of 3. niet beter dan er al was.