Geachte Martin van Geel, U heeft zich jarenlang verscholen achter het feit dat er geen geld was en dat hierdoor de mogelijkheden beperkt waren. Volkomen duidelijk. Het beleid was prima… Veel eigen jeugd, aangevuld met ervaring cq sterkhouders. Dit alles onder bezielende leiding van Ronald Koeman, een voormalig topspeler met een Feyenoord verleden. Door de financiële injectie van Pim en co en de ideale combinatie, die op het veld stond, is de club van de ondergang gered en u…it zijn as herrezen. Dit kunt u ook op uw conto bijschrijven. Hulde hiervoor. Echter na een aantal glorieuze jaren, denkt u dat u god in levende lijve bent. Ik moet u helaas uit deze droom ontwaken. Met een dik gevulde beurs, welke meer gevuld had moeten zijn, heeft u de foute beslissingen gemaakt. Het is begonnen met de hele soap rondom een nieuw stadion, waarbij u en uw mede directie-leden dachten aan alles en iedereen voorbij te kunnen gaan. Gevolgd door de klucht rond Willem van Hanegem. Deze zou als klankbord kunnen fungeren. In gesprekken heeft clubicoon Willem aangegeven, dat de eisen van modern voetbal een sterke solide verdediging en een balvaste killer in de zestien, de basisprincipes zijn en dat in NL de jeugd het kapitaal van de clubs zijn en daarom goed vertegenwoordigd moeten zijn in de A selectie. Wat doet u : u zet Willem buitenspel, verkoopt het goud van de club voor een te laag bedrag. Bouwt een verdediging met kneuzen als Mattijsen, Wilkshire en Boularouz. Om dit wanbeleid te verhullen,koopt u Kenneth Vermeer, waar ik honderd procent achter sta, echter de manier waarop Mulder behandeld is, is natuurlijk respectloos. Ondertussen heeft u Fred Rutten al aangesteld. Behoudens het feit dat ik dit een incapabele trainer vind ( mislukt bij Schalke, PSV en Vitesse, geen uitstraling, geen Feyenoord mentaliteit, angsthaas en niet in staat jeugd in te passen), vraagt deze trainer continu om een spits. Net zo miraculeus als de klassieker tegen 020, lukt het u niet een spits te contracteren. De opties waren te over… Dost, Guidetti, Van Wolfswinkel, De Leeuw etc etc. Uiteindelijk heeft u te lang gewacht inzake Guidetti( geblesseerd???) waardoor er nu pas 4 keer gescoord is in de Eredivisie en Beker. Kortom wanbeleid. Ik kan nog verder gaan met een opsomming van uw godenzoon praktijken van het laatste half jaar. Echter ik word met de minuut kwader. Derhalve bedankt voor uw positieve bijdrage de afgelopen jaren. Er is een tijd van komen en een tijd van gaan. Die laatste is nu gekomen. Deze ontslagbrief geldt ook voor uw maatje E. Gudde
I'm Feyenoord till I die… YNWA.
Fred, succes gedurende het verdere verloop van de competitie. Wij weten allemaal dat de doelstelling kampioen worden met dit beleid en selectie totale onzin is. Blijf je best doen het tij te keren