‘Rutten heeft geroutineerde grootverdieners niet meer nodig bij Feyenoord’

  • jerry

    ‘Rutten heeft geroutineerde grootverdieners niet meer nodig bij Feyenoord’

    Het is de vraag of Ruben Schaken en Joris Mathijsen de komende tijd nog in aanmerking komen voor een basisplaats bij Feyenoord. Nadat de Rotterdammers afgelopen week tijdens het bekerduel met Go Ahead Eagles nog met 2-0 verloren, werd er zaterdag overtuigend gewonnen in Deventer.

    /

    Trainer Fred Rutten lijkt verder te willen met het elftal dat de tweede ontmoeting met Go Ahead afsloot met een 0-4 zege en volgens het Algemeen Dagblad heeft hij daarbij geen plaats meer voor de routiniers Schaken en Mathijsen, hoewel de 32-jarige aanvaller en de 34-jarige verdediger in de selectie van Rutten tot de grootverdieners behoren.

    De coach deed in de voorhoede een beroep op Colin Kazim-Richards en Elvis Manu in de voorhoede, terwijl de in de zomer aangetrokken rechtsbuiten Bilal Basacikoglu mocht invallen; Schaken zat niet eens bij de wedstrijdselectie. Mathijsen lijkt zijn plek in het centrum van de verdediging kwijt aan Terence Kongolo; diens positie als linksback wordt nu ingenomen door Miquel Nelom.

  • jeli

    Mathijsen is net een jaar te lang, toch zal die nog wel spelen bij blessures en schorsingen.

    Schaken men had verwacht dat die weg zou gaan, dat is niet gebeurt, hoop voor hem dat er een club komt in de winterstop.

  • jojamen

    ja zo gaat dat. Door selecteren ,alleen mathijssen zal nog wel zijn wedstrijdjes spelen denk ik.(blessures , schorsingen) Schaken mooie club met de winterstop.

  • Adriano

    Mathijsen heeft echt 1 jaar te lang bij Feyenoord gespeeld, Hij kan het eredivisieniveau niet meer aan. Door zijn ervaring heeft hij het nog lang kunnen rekken, maar nu is het over. Ik denk dat hij nog van waarde kan zijn met aanwijzingen voor de jonge spelers. Maar meedoen, nee.

  • jolanda_marco

    Kan me dalijk aan geen speler meer ergeren, wordt ook wennen.

    Een linksback mag er wel bij want nelom blijft behelpen.

  • Joost

    Beetje dure aanwijzingen dan voor 1 mln per jaar….

  • Wolfje9999

    Zelfs daar is hij niet voor te gebruiken!

  • Gernie

    Persoonlijk denk ik dat je beide spelers nog prima kan gebruiken dit seizoen.

    Niet als basis spelers, maar als invaller in de laatste minuten van een wedstrijd.

    Mathijssen is prima bruikbaar als er een keer een voorsprong verdedigd moet worden in (bijv.) de laatste 10 min. Dan is Mathijsen een veel betere verdediger dan Nelom.

    Schaken kan in het laatste kwartier ook nog van waarde zijn als je op de counter speelt, of als je via de flanken wat wil creeren. Hij heeft bewezen een degelijke voorzet te hebben en kan een bal vasthouden.

    Een brede selectie kan geen kwaad. Op den duur loop je toch tegen blessure / kaarten / schorsingen / enz. aan.

  • jeli

    Woudenberg hebben we ook nog, er is even sprake van geweest dat Braafheid zou komen, ben blij dat dat niet is doorgegaan.