Hoeveel geluid dempt een koptelefoon bij een MRI?

Ik moet begin juni een MRI test van mijn onderrug doen bij Spaarne Gasthuis in Haarlem Noord. Hier heb ik eerder een vraag over gesteld, maar ik vroeg me af hoeveel geluid zo'n koptelefoon nou tegenhoudt? Zelf ben ik gevoelig voor lawaai en een beetje gespannen.

VraagAntwoord66
een week geleden
Ik kreeg oordopjes in en daar overheen een koptelefoon met radio op. Ik hoorde een bromtoon, maar dat was het wel
Abcde
een week geleden
Ik krijg regelmatig een MRI van de hersenen (mogelijk wat geluid betreft, anders dan van de onderrug). Met oordopjes en koptelefoon klinkt het nog alsof ik me op een bouwplaats bevind, alsof er geheid wordt en flink wat ander werk verzet wordt. De muziek wordt door het geluid hiervan bijna volledig overstemt. Een open MRI apparaat maakt veel minder herrie, maar is niet in ieder ziekenhuis beschikbaar. shjvanloo, neem contact op met je behandeld arts en bespreek je vraag met deze.
Pieterke
een week geleden
Ik kreeg een koptelefoon met muziek van de radio op. Ik hoorde de mri nog wel maar vond het absoluut geen hinderlijk geluid, geen echte herrie dus meer een zoemend geluid.

Antwoorden (2)

Je hoort het geluid van de MRI nog wel, maar je krijgt (indien gewenst) muziek op de koptelefoon. Je kunt zelfs uit verschillende "soorten" muziek kiezen.
jc54
een week geleden
Pieterke
een week geleden
Ik kreeg muziek van een radio op de koptelefoon, kon dus niet zelf kiezen welke muziek.
Shjvanloo
een week geleden
Bedankt voor de antwoorden. In Spaarne krijg je een koptelefoon met muziek aangeboden. Ik heb zelf ook twee schuimen oordopjes die 35 db dempen.
Het valt erg mee dat geluid als je de koptelefoon op hebt ,ook al heb je er geen muziek op. Ik zou me daar echt niet druk over maken.
een week geleden
Shjvanloo
6 dagen geleden
Bedankt voor je reactie. Ik lees veel reacties dat een MRI veel herrie maakt, maar dit stelt mij wat meer gerust. Ik denk wel dat ik voor de zekerheid 3M Ear Soft FX oordopjes op doe met koptelefoon.