feyenoord moet eerst spelers verkopen voordat ze begroting sluitend kunnen krijg

• Marcello

Dit is wel heel triest. Ik ben zelf bedrijfseconoom bij een van de grootste werkgevers van nederland en verantwoordelijk voor de cijfers etc maar als dit waar is pfff dan zitten we wel heel diep verkeerd met ons huishoudboekje. Verkoop van spelers die als sluit post komt op de begroting gaat nogal heel ver. Kijk BVO mogen spelers activeren mits ze ontwikkeld vanuit de eigenkweek. Maar je gaat toch niet speculeren elk jaar dat je een x percentage van je omzet komt uit verkoop van eigenspelers die nooit doorbreken of waar je mee omgaat als oudvuil.

Dit betekent maar een ding. salarissen snijden op alle fronten. Hoe gaan ze in godsnaam een stadion exploiteren van deze omvang. A) Feyenoord moet tenminste elk jaar kampioen worden en ver in europa komen willen ze de tent vol gaan krijgen en dus de bij behorend activiteiten ten volle kunnen gaan benutten zoals, skyboxen, bus.seats, hotel, cassino etc.

B) de vastlasten lopen mega op. Als je productiecapiteit vergroot brengt dit vastlasten automatisch op. Ik ben trouwens weleens benieuwd hoe de rentedekkingsfactor bij feyenoord is. als boven de factor 1 gaat goed maar ik ben bang dat dit -2 is. Maar ja dan moet ik eerst de cijfers zien en dan wel die door externe auditers zijn goedgekeurd.

Ik kan wel doorgaan een hele bedrijfseconomisch analyze ertegen aan gaan gooien maar blijkbaar geldt er in de voetballerij andere KPI's als dan het bedrijfsleven waarbij ze goed ondernemerschap trachten te hanteren. pfff, als dit maar goed gaat komen binnen een aantal jaren. We moeten sportief wel heel goed gaan presteren zodat er waarde wordt gecreeerd door eigenkweek zodat we die met grote bedragen kunnen verkopen.

volgens mij hebben ze op de cash flow statement een negatief kasstroom staan op het niveau van de cash uit operations. Ik begrijp die investeerders (is eigenlijk niet het goed woord) wel heel erg goed.

• SKL

Ben het helemaal met je eens. Het begint voor mij toch steeds duidelijker te worden dat feyenoord echt op de rand van de afgrond staat.

Alleen ben ik het niet helemaal met je eens wat het activeren van spelers betreft. Volgens mij mag elke speler die een contract heeft getekend bij feyenoord geactiveerd worden voor de betaalde transfersom minus de afschrijvingen.

Die investeerders zouden wel gek zijn als ze het geld op dit moment direct in feyenoord zouden stoppen.

• Marcello

Dat moet ik dan even moeten opzoeken kan best dat je gelijk hebt.

• tommie F

t klopt dat de spelers geactiveerd mogen worden, maar we staan niet aan de rand van de afgrond nee we hangen met nog 1 vinger aan t randje v/d afgrond !!! dat is de situatie waarin we verkeren!!!

• macaroni

Failliet verklaren en doorstarten maar. Misschien de enige goede oplossing. Kan Jorien ook fluiten naar zn centen

• Den

Kan niet, dan speel je 1e divisie

• The Hitman

goed te lezen, mensen met verstand van zaken,

feyenoord is een soort USA consumenten ballon met een overgewaardeerde hypotheek, een jaar schuld op de credit card en meer van die onzin, en dan kom je aan je 13 % tekort op je BNP

al die constructies hebben de club totaal naar de kloten geholpen, gaten met gaten dichten terwijl elke ondernemer weet dat allemaal betrekkelijk eenvoudig is er moet meer binnenkomen dan je uitgeeft

zelfs als we wijnaldum verkopen voor 20 miljoen dan nog betekent het niet dat het zich oplost, omdat alle wankele constructies er mee in stand blijven alsmede de klungel smurfen die het veroorzaakt hebben

• het medium

gewoon de hele zooi verkopen

is jammer maar heellaas we moeten naar engels model met rijke eigenaren

• von

ja doen, speel je totodivisie………………..heel wijs om dat te doen

• von

en die staan in de rij om feyenoord over te nemen?