Geniaal van Geel

• Joost de fan

Voor sommige Feyenoorders misschien beetje moeilijk, maar uiteindelijk is het halen van Vermeer toch geniaal!

Zo wie zo, is die gast enorm gemotiveerd, en je het is toch prachtig dat zo'n speler graag voor Feyenoord wil spelen.

Ik vind het prima!

• jeli

Daar denken heel veel fans toch anders over Joost, prima hoor jij hebt jou mening, ik hoor bij de andere groep, vind het vreselijk dat hij komt.

Maar wat geniaal zou zijn is dat hij Vermeer meteen doorverkoopt aan Man United.

• Feye1908

Ja echt geniaal. Je haalt een middelmatige keeper binnen en helpt daarmee het zelfvertrouwen van zowel Mulder als Hahn om zeep. Daarnaast geeft je als armlastige club eur 1 miljoen + salaris uit aan een positie waar niet de prioriteit lag. En nu lekker zonder kwalitatief goede spits spelen. Niet voor niets waren, naast AZ, verder geen clubs geïnteresseerd. Het gerucht over Manchester United neem ik niet serieus. Dus idd heel geniaal!

• Feye1908

Jeli als Van Geel doet dan kan hij gelijk een standbeeld krijgen! Mits hij verkoopt voor meer dan 1 miljoen…

• jeli

Wat de afgelopen weken niet meer was dan een vaag gerucht, werd na de miraculeuze ontsnapping van afgelopen donderdag veel meer dan dat. Op de dag dat we bij de loting werden gekoppeld aan drie prachtige clubs en mooie reisjes, kwam ons ter ore dat Feyenoord de reservekeeper uit ‘Neerlands grootste poel des verderfs‘ aan de selectie wilde toevoegen. Kenneth Vermeer moest de opvolger worden van Erwin Mulder, die niet meer het vertrouwen van Fred Rutten had en zeker niet van een groot deel van Het Legioen, die hem als kop van jut zagen.

Gisteren werd na afloop van FC Groningen – Ajax en nog voordat Feyenoord in Tukkerland moest aantreden, duidelijk dat de opzienbarende transfer rond was en dat Vermeer vandaag een contract voor vier jaar zou gaan tekenen, mits hij de medische keuring zal doorstaan. Het gaf de uitwedstrijd tegen FC Twente een heel ander gezicht. Op social media werd er amper gesproken over het duel, waarin Feyenoord en Erwin Mulder eigenlijk prima speelde ondanks de 0-0 uitslag, en voerde de komst van de nieuwe keeper de boventoon.

Los van het feit of Erwin Mulder een goede keeper is of niet, de reservekeeper van de eeuwige aartsrivaal halen ten faveure van een jongen die sinds zijn vijftiende bij Feyenoord onder contract staat en gezien mag worden als een echte Feyenoorder is in onze ogen onacceptabel. Het zegt wederom alles over het topsportklimaat in De Kuip. Onze gedachte gingen direct terug naar 31 augustus 2006, toen Angelos Charisteas op de laatste dag va de transferdeadline Feyenoord kwam versterken. Supporters waren destijds woest hierover en gisteren voelde wij ons wederom zo.

Opnieuw zorgt de clubleiding ervoor dat er verdeeldheid binnen Het Legioen ontstaat of is dat precies wat de heren willen? Dit is niet alleen pijnlijk, maar ook nog vreselijk dom. Wij stellen dan ook de vraag of er niemand in het Maasgebouw is die er maar even over nadenkt of deze transfer niet gevoelig ligt en de kans op onrust van de supporters zal toenemen.

Wij hebben persoonlijk niets tegen Kenneth Vermeer, maar wel tegen de club waar hij vandaan komt. En is hij wel zo’n betere keeper dan Erwin Mulder? Of beter gezegd: is de huidige Feyenoord-keeper wel zo slecht als veel supporters het nu doen voorkomen? Het is schrijnend dat een deel van Het Legioen hem nu afmaakt en Vermeer als de verlosser ziet, die ons wel even kampioen maakt. Wij krijgen er tranen van in onze ogen!

Niet voor niets zit Vermeer sinds vorig seizoen op de bank in ‘Neerlands grootste poel des verderfs‘, na blunder op blunder. En deze keeper moet dan Feyenoord naar een hoger plan gaan tillen? Hij heeft ook niet zomaar even onder contract gestaan bij Ajax, maar zit er al sinds 1999. Vijftien fucking jaren zijn dat! Heeft vele duels als keeper van hun tegen ons op doel gestaan en ziet zich als een echte Ajacied. Dat zo’n iemand nu bij onze prachtige club onder de lat gaat staan, snappen wij helemaal niets van. Net zoals dat veel Feyenoorders zijn komst nu toejuichen of het de normaalste zaak van de wereld is.

Wat voor ons ook niet te begrijpen is dat Feyenoord dit seizoen Warner Hahn heeft gehaald om de concurrentie met Erwin Mulder aan te gaan en nu na vier wedstrijden in de Eredivisie wordt er ‘out of the blue’ een nieuwe keeper gehaald en zal Hahn naar alle waarschijnlijkheid op huurbasis naar Excelsior verkassen. Wat is dit voor een idioot beleid of beter gezegd: wat bezielt ze in het Maasgebouw? Waarom heb je die jongen in hemelsnaam dan gehaald? Had hem dan lekker laten zitten bij FC Dordrecht.

Wij zien deze hele bizarre transfer dan ook niet anders als een totale afleidingsmanouvre van Martin van Geel, die het al maanden niet voor elkaar krijgt om een fatsoenlijke spits naar De Kuip te halen, maar wel een tweederangskeeper van de concurrent binnenhaalt.

Wij sluiten ons dan ook aan bij de woorden van Feyenoord-icoon Willem van Hanegem in zijn column van hedenmorgen in het Algemeen Dagblad:

“Dat Feyenoord hem nú opeens koopt, getuigt van paniekvoetbal in de laatste dagen van een transferperiode.”

• jeli

Ben het in deze voor de volle 100 procent eens met de reactie van Lunatic News.

• Adriano

Dat zou niet pleiten voor de mentaliteit van Mulder, dat zijn zelfvertrouwen daardoor om zeep wordt geholpen. Als hij een beetje ballen heeft dan sterkt hem dat om er alles aan te doen om terug te vechten voor zijn plaats. Hij is vanaf het begin niet mijn favoriete keeper geweest, en is dat nog steeds niet. Als je wedstrijden in de Kuip bijwoont dan weet je waar ik het over hebt. De hele tribune kreunt als de bal maar richting Mulder gaat, vooral bij hoge ballen. En diezelfde tribune slaakt een zucht van verlichting als het goed is gegaan.

• scf

een topkeeper is het en hebben we nodig en dat voor 1 mil

waar haal je voor dat geld een topkeeper die je weer door kan verkopen

dat feyenoord niet gelijk aan de bel trok ok dat kom omdat ze eigenlijk niet bij elkaar spelers weghalen maar jacobs riep het al halen die vermeer en ik denk dat feyenoord dit gehoord heb

hahn zien ze op de training en mischien faalt hij daar en is de keuze daarom op vermeer gevallen

• scf

met vermeer die wel de mannetjes achterin neerzet wat mulder niet doet

ik zie dit feyenoord wel sterker worden en ze proberen dat ze in het team moet vechten om hun plek en dat hoort bij een club als feyenoord

ik vind het leuk als ik de boer ziet zitten met een boos gezicht ,vermeer is gewoon een goeie keeper die punten pak

• Adriano

Voor dat bedrag koop je normaliter geen topkeeper. Vermeer is dat, wordt een van de beste keepers van Nederland genoemd. Hij wil graag voor ons uitkomen en dan interesseert het me geen ene moer waar hij vandaan komt.