Van Geel: 'Rutten gaat rouleren met achttien basisspelers'

• BJW

Bron: Soccernews.nl

Bij Feyenoord hoeven spelers niet meer zomaar uit te gaan van een basisplaats. Martin van Geel, de technisch directeur van de Rotterdammers, verwacht dat trainer Fred Rutten de komende tijd veel zal wisselen. Dat vertelde de directeur in gesprek met Feyenoord TV.

“Ik denk dat Fred met zijn staf meer zal gaan rouleren. We spelen ook veel meer wedstrijden met de Europa League, de KNVB-beker en de competitie.We hebben achttien basisspelers, kun je bij wijze van spreken zeggen”, zo liet Van Geel weten.

De technisch directeur verwacht dat Rutten gebruik zal gaan maken van veel van zijn spelers. “Er zal meer gerouleerd worden als spelers pijntjes, blessures of schorsingen hebben. Die zullen dan makkelijker op bepaalde posities vervangen kunnen worden en ik verwacht dat Rutten dat ook gaat doen. We hebben achttien basisspelers en die hebben we allemaal nodig. Dat besef moet er zijn”, beëindigde Van Geel zijn relaas.

• hitman

beetje team hebt heb je er 24 maar enfin poe poe we gaan een keer europees en dat wordt geclassificeerd als veel meer wedstrijden 10 meer 34 comp paar beker is nog geen 1 per week gemiddeld

• ZEUS/Messinia

idd Hitman,trouwens dat rouleren doet meer kwaad dan goed,alle teams die dit doen raken plots hun vorm kwijt en lopen tegen zeperds aan (ja ook real en bayern).

• Brilletje

Juist….zo goed heeft die van Geel de zaken dus voor elkaar.

Twee keepers in de groei van hun carriere gebroken……..meedoen voor het kampioenschap zonder een spits….middenvelders te over.

• Maxje2003

Je kunt alleen rouleren als je 18 spelers hebt die elkaar qua niveau niets ontlopen dat lijkt me bij Feyenoord niet het geval.

• Brilletje

Ook dat is inderdaad waar….

• Den

Wat een onzin. We zijn Man City, Real of Chelsea niet. Die spelen veel meer wedstrijden. Het is voor spelers ook veel makkelijker te accepteren om daar eens op de bank te zitten dan hier in de eredivisie. Als El Ahmadi op de bank komt zal die toch denken “hey kut, zit ik in de eredivisie en nu speel ik niet altijd”

Je kunt ook niet zeggen dat je 18 gelijkwaardige spelers hebt. Want stel je speelt tegen Ajax en iedereen is fit. Dan voelen degenen die niet spelen zich toch echt bankzitter. Of gaat Rutten een spreadsheet bijhouden? “Oh ja, Vilhena speelde tegen Ajax dan mag Immers nu tegen PSV meedoen”.

Leuk in theorie dus.

• Joost

Ik denk dat dat wel het geval is.

Keeper niet, Vermeer is duidelijk beter dan Mulder maar voor een keeper zijn een paar wedstrijden extra niet zo'n probleem lijkt me.

Verdedigend hebben we Wilkshire, Bouhlarouz, Van Beek, Mathijssen, Kongolo en Nelom. Ontloopt elkaar echt niet zoveel.

Middenveld met Clasie, EA, Vilhena, Immers en Toornstra ook min of meer gelijkwaardig.

Rechts voorin heb je Schaken en Bilal, centraal Te Vrede en Kazim en links JP en Manu. Zit op elke positie niet veel verschil tussen.

Dus 18 man in totaal inderdaad.

• kieb

Brilletje, er wordt geen prijs uitgereikt voor het domste prikbericht van de dag. Stop er dus gewoon mee……

• Brilletje

Mijn prikkies kunnen dan wel dom zijn kieb, maar gelukkig niet zo achterlijk als die van jou.