Vandaag bevestiging dat Kazim gewoon geen spits is... Hij doet alles verkeerd.

• Brilletje

Maar goed ook dat ie geen fatsoenlijke bal kreeg, want dat gaat geheid steeds de mist in.

Het is een lachertje….echt waar.

Een schande voor de club dat zo iets mag rondlopen daar…..ik wil het niet eens voetballen noemen…..

• Brilletje

Juiste conclusie….

• Urban achiever

Op mongolen als TTV en Brilletje reageer ik niet serieus meer. Op jou wel, Wolfje, omdat ik van je hou ;) Overigens: wat maken zij zich toch druk om wat Kieb en ik vinden? Probeer zelf eens een fatsoenlijke reactie op een wedstrijd neer te zetten zonder naar ons te verwijzen.

Ik ga ook een beetje voor Kieb praten. De realiteit zien Kieb en ik al een hele tijd onder ogen. Die is namelijk dat je als Nederlandse club moet accepteren dat er een brain drain aan de hand is. Elke speler die een bal raakt, gaat naar Engeland. En je haalt er een mindere (minder goed, minder ervaren) voor terug, in het vertrouwen dat dat op termijn wat wordt, of om een periode te overbruggen naar de doorbraak van een talent. De realiteit op de specifieke spitspositie is dat we Te Vrede over hadden na het vertrek van Pelle en dat iedere speler die beter was dan hij te duur en/of te veel risico was voor de club. Ik ben zelf altijd voorstander geweest van de komst van Guidetti, maar onderschrijf het beleid dat als je zo'n onzeker verhaal binnenhaalt en je ‘m wel een salaris moet geven dat twee keer zo hoog is als de rest van de selectie, je scheefgroei creeert die heel veel schade kan aanbrengen. Ik had ook liever Dost, Guidetti of weet ik wie gezien, maar ik begrijp de argumenten van Van Geel om dat soort spelers niet te halen en ik vind net als hij dat je dat soort beleid op lange termijn niet moet loslaten omdat je op korte termijn een keer wat minder speelt. Ik heb het geld om een Maserati te kopen, maar als ik kijk naar de benzine, de verzekering en de afschrijving van zo’n auto vind ik het niet verstandig om die auto te kopen en blijf ik liever in mijn tweedehands Megane rijden. Want ook als je een Maserati koopt kan je een botsing krijgen.

Kieb en ik zijn ook teleurgesteld. Maar we zien dat er twee processen zijn. Een van de lange en een van de korte termijn. Ik onderschrijf de lange-termijnvisie van de club en zie de beslissingen die op korte termijn worden genomen passen in die visie. Tegelijk zie ik de korte termijn op het veld staan en falen.

Elders werd weer eens geklaagd over een tussenjaar, maar elke Nederlandse club heeft in de nabije toekomst alleen nog maar te maken met tussenjaren. Pas als er rigoureuze veranderingen komen in de opzet van Champions League, van geldstromen in het topvoetbal, zal dat anders zijn.

De realiteit is dat je ook verder moet kijken dan je neus lang is. de Brilletjes hier hebben een toekomstvisie die niet verder gaat dan die van een goudvis noch het besef van verleden van dat dier. Neem nou Boetius. Van Geel wordt afgezeken omdat hij Bilal heeft gehaald, alweer een rechtsbuiten. En we hebben Boetius al, die schijnbaar geen linksbuiten is. Feit is dat Boetius nu als een drol speelt. Maar een ander feit is dat hij in de afgelopen twee jaar alleen maar op links heeft gespeeld en op die positie oranje heeft gehaald. Dus de stelling dat hij geen linksbuiten is, is gezien het verleden onzin. Met Bilal en Boetius in vorm heb je wonderspelers.

Elders zeg ik ook dat we kunnen lullen tot we een ons wegen over het transferbeleid. Dat is een gepasseerd station. Linksom of rechtsom zullen we het moeten doen met de ploeg die er staat. Maar ik weiger te geloven dat onze huidige selectie minder goed is of minder in balans is als die van Willem 2, FC Utrecht, Go Ahead, Zorya Loegansk of zelfs Heerenveen of Ajax. Toch verliezen we (bijna) al die wedstrijden. Ik ben een beetje bang dat Adriano gelijk heeft. Dat Rutten er geen grip op heeft, dat er geen klik is tussen de kwaliteiten van de spelers en het spelbeeld van Rutten. Dat hij ze dus niet aan het spelen krijgt, als elftal en individueel. Dat hij de verkeerde keuzes maakt in de opstelling van de beschikbare spelers, of te laat wisselt. Het wordt niet beter, alleen maar slechter.

Kun je aandragen dat er geen tijd was, dat spelers laat werden gehaald, enzovoort. Dan wijs ik naar vorig jaar, toen we dezelfde spelers hielden en de eerste wedstrijden verloren. Dan wijs ik naar Koeman, die bij Southampton ook nog spelers kwijtraakte en haalde op de transferdeadline en wel zijn ploeg aan de praat krijgt in korte tijd. Ik wijs naar al die andere clubs die op die laatste dag van de transfermarkt nog spelers haalden, hun selecties completeerden en wel een ploeg hebben die vertrouwen heeft, in vorm is. Het bedenkelijke vormpeil van spelers als Boetius komt niet door de late komst van Vermeer. Dat komt door trainen, spelsystemen, toeval en hemzelf.

• Brilletje

Wij….en in ieder geval ik vinden dat jullie beiden geen Feyenoordsupporters zijn….alleen schelden staat bij jullie hoog in het vaandel.

• Urban achiever

Sinds wanneer is het interessant wat JIJ ergens van vindt? Je hebt nog nooit enige inhoudelijke post geplaatst. Nu opnieuw niet.

• TTV

Urban achiever Schreef:

——————————————————-

> Sinds wanneer is het interessant wat JIJ ergens

> van vindt? Je hebt nog nooit enige inhoudelijke

> post geplaatst. Nu opnieuw niet.

Ben je geïrriteerd? :D

• Urban achiever

Nee hoor. Desinteresse is mijn basishouding jegens mensen als Brilletje, ook als ik wel reageer.

Maar is dat wat je wilt bereiken dan? Wat een diepgaande ambities. Zegt veel over je.

• TTV

Urban achiever Schreef:

——————————————————-

> Nee hoor. Desinteresse is mijn basishouding jegens

> mensen als Brilletje, ook als ik wel reageer.

>

> Maar is dat wat je wilt bereiken dan? Wat een

> diepgaande ambities. Zegt veel over je.

Nee hoor maar ik zou het wel vermakelijk vinden…. Dat moet jij als trolletje toch wel leuk vinden?

• Adriano

'Trolletje' begint toch met een ‘d’ ? Let op het Nederlands, TTV !:D

• Urban achiever

Oei, dan moet ik je teleurstellen. In mijn leven zijn mensen aan wiens oordeel ik waarde hecht, en daar behoor je niet toe. Jij behoort tot de groep die me koud laat, zelfs als ze op een verregende A16 met een lekke band staan. Maar je hebt nog 6 dagen om het te proberen. Doe je best!